تبلیغات قابل دفاعی از کتاب در جامعه وجود ندارد

خبرگزاری فارس: تبلیغات قابل دفاعی از کتاب در جامعه وجود ندارد / ضرورت تولید فیلم‌هایی با محوریت کتاب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به تولید فیلم‌هایی با محوریت ترویج کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: تبلیغات قابل دفاعی از کتاب در جامعه وجود ندارد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران – مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه موضوع کتاب یکی از مسایلی است که حاکمیت باید به صورت ویژه به آن بپردازد، اظهار کرد: امروز کتاب و تنوع آن باید به گونه‌ای باشد که نیازمندی‌های قشرها و گروه‌های سنی مختلف را در نظر بگیرد و پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در زندگی امروز سبب شده تا دامنه رقابت با کتاب گسترش پیدا کند، تصریح کرد: باید تلاش شود تا کتاب همچنان در سبد خانوار حفظ شود و این در حالی امکان‌پذیر می‌شود که حمایت‌های لازم از مراحل ابتدایی تا پایانی چاپ کتاب از صنایع چاپ، نشر و بسته‌بندی آن صورت بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر تبلیغات قابل دفاعی از کتاب در جامعه وجود ندارد و این در حالی است که تولید فیلم‌هایی با محوریت ترویج کتاب و کتابخوانی می‌تواند سبب افزایش انگیزه مردم و نسل جوان به مطالعه باشد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، باید تلاش شود تا این عنوان تنها به یک زمان خاص محدود نشود، بنابراین در این راستا جلساتی را با اعضای دولت یازدهم برگزار کردیم تا زیرساخت‌های لازم برای آن به ویژه حوزه فرهنگی در قالب توسعه فضای نمایشگاهی و آغاز فعالیت شهرک صنعتی چاپ و نشر در مشهد به موقع فراهم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون برنامه‌های این کمیسیون برای حمایت از صنایع چاپ تأکید کرد: بازدیدی از برخی کارخانه‌های بزرگ تولید کاغذ در کشور انجام داده‌ایم و جلساتی را با وزرای دولت یازدهم از جمله آموزش و پرورش، صنعت و معدن، اقتصاد و فرهنگ و ارشاد برگزار کرده‌ایم و علاوه بر این کمیته ویژه‌ای را نیز فعال شده است تا در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 5 =