هدف غرب از برجام استحاله انقلاب اسلامی است/ دست دادن با دشمن وجهه مقاومت را خدشه دار می‌کند

آیت الله علم الهدی
آیت الله علم الهدی گفت: غرب به دنبال استحاله اسلام است. آن ها می خواهند عکس مصافحه وزیر امورخارجه ایران با رییس جمهور آمریکا را در دنیا پخش کنند تا بگویند ایران که سمبُل مقاومت و ایستادگی بود، بالاخره مجبور شد تسلیم شود و به دنبال مذاکره و سازش با آمریکا و تعامل و دست دادن بدود.

خبرگزاری رسا، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری شبهای محرم که به همت هیأت فاطمیون مدافعین حرم شب گذشته در مسجد المهدی (عج) برگزار شد، گفت: حادثه عاشورا سکه ای دو روست که یک روی آن عشق به خدا، دین، فداکاری و ایثار و روی دیگر آن جنایت، بیرحمی و قساوت اشقیای کربلا است.

قاتلان امام حسین، قاریان قرآن و برپا دارندگان نماز بودند

آیت الله علم الهدی با اشاره به داستان های عهدشکنی و جهالت ورزی های بنی اسرائیل در قرآن اظهار داشت: در تاریخ، امتی عنود تر از بنی اسراییل وجود نداشته است. امتی که در یک روز هفتاد پیامبر الهی را سر بریدند و داستان شقاوت و بدعهدی شان در قرآن نیز آمده است؛ تاجایی که خدا این امت را مورد عتاب و لعن قرار می دهد.

وی افزود: اما در همین امت عهد شکن و جاهل هم سابقه ندارد که پس از به شهادت رساندن حجت خدا، خانواده اش را با بدرفتاری و قساوت مورد آزار و اذیت قرار دهند، اهل حرمش را به اسارت بگیرند و دختر سه ساله اش را با جسم بی جان و بدون سر پدر رو به رو کنند. در واقع، فاجعه کربلا با ابعاد تاریک خود، حتی در تاریخ قوم بنی اسراییل هم سابقه ندارد.

امام جمعه مشهد پرسید: سؤال مهم اینجاست که بر سر امّت پیامبر (ص) چه آمده است؟ امّتی که در قرآن، «مَرحومَه»، «اُمَّهً وَسَطا» و «شُهَداءٌ عَلَی النّاس» است، چه طور می شود که پنجاه سال پس از رحلت پیامبرش، به جایی می رسد که پسر همان پیامبر و حجت خدا را به قتلگاه می کشد و خانواده اش را به اسارت می برد؟

وی ادامه داد: مسلمانانی که در کربلا به مصاف با حضرت سیدالشّهدا (ع) آمده بودند، کسانی بودند که اذان می گفتند و هربار به رسالت پیامبر اسلام شهادت می دادند، نماز می خواندند و هربار در سلام نماز بر محمّد (ص) و آلش درود می فرستادند و روضه می گرفتند و هربار بر سر سفره افطار سنّت پیامبر اکرم را گرامی می داشتند. پس چه شد که خامس آل همان پیامبر را سر بریدند و سر بر نیزه اش را در شهر گرداندند؟

فتنه دوران امام حسین، استحاله جامعه اسلامی از اصول و ارزش ها بود

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری فتنه دوران امام حسین (ع) را استحاله جامعه اسلامی از اصول و ارزش ها دانست و تصریح کرد: پس از سقیفه یعنی همان روزهای مصیبت بار رحلت پیامبر اسلام (ص)، نطفه فتنه ای بسته شد که حاصل آن، استحاله جامعه اسلامی از اصول و ارزش های دینی بود.

آیت الله علم الهدی داستان عبدالرحمان بن عوف را نمونه ای از استحاله ارزشی جامعه اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: در یکی از جنگهای صدراسلام پارچه ای به غنیمت مسلمین درآمد و پیامبراسلام (ص) آن را به صورت یکسان میان مسلمانان تقسیم کردند. عبدالرحمان بن عوف نیز با سهم خود پیراهنی دوخت و به خاطر قدّ بلندی که داشت، مقداری کوتاه آمد؛ طوری که همیشه مقداری از ساقهای پایش عریان می ماند.

وی گفت: مسلمین هرگاه عبدالرحمان را می دیدند می گفتند پیراهن کوتاه او نمونه ای ازعدل اسلام است. پس از رحلت حضرت محمّد (ص)، کار همین جناب عبدالرحمان به جایی رسید که پس از مرگش، تعداد سکه های طلا و نقره ای که به ارث گذاشت، قابل شمارش نبود.

اسلام آقازاده های مفسد سیدالشّهدا را به قتلگاه کشاند

امام جمعه مشهد افزود: این گونه شد که اسلام قناعت و ساده زیستی رسول اکرم (ص) به اسلام حرص و اشرافی گری تبدیل شد و به جای مردمان باتقوا و بصیر، آقازاده ها و ثروتمندان بر جامعه اسلامی سیادت می کردند. طبیعتا سال ۶۱ هجری هم اسلام آقازاده های مفسد اقتضا کرد که به قیمت حفظ دنیا، امام زمان باید کشته شود و این گونه شد که اباعبدالله(ع) را در کربلا به شهادت رساندند.

جوانان لبنانی با «اَشهَدُ اَنَّ عَلیاً وَلی الله» اسرائیل را شکست دادند

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به جنگ ۳۳ روزه و مقایسه آن با جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل گفت حدود پنجاه سال قبل، جنگ اعراب و اسراییل اتفاق افتاد. هشتاد میلیون عرب در برابر دو میلیون صهیونیست قرار داشتند و این درحالی بود که مصر در آن زمان، قدرت اول نظامی منطقه بود و اسراییل هم تجربه جنگی نداشت.

وی ادامه داد: شش روز از جنگ نگذشته بود که همه کشورهای عربی به هزیمت رفتند و اسراییل پیروز شد. سالها بعد، همین اسراییل که دهها برابر تقویت شده بود و تجربه جنگی هم داشت، در حمله به لبنان شکست می خورد و مفتضحانه عقب نشینی می کند. سوال مهم اینجاست که چطور مصر با تانک ها و موشک های خود نتوانست رژیم صهیونیستی را شکست بدهد اما جوانان لبنانی با «اَشهَدُ اَنَّ عَلیاً وَلیُ الله» خود اسراییل را درهم شکستند؟

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: پس از جنگ ۳۳ روزه آمریکا و جهان غرب فهمید با زور اسلحه نمی تواند بر شیعیان پیروز شود. آنها فهمیدند که جوهر اسلام نمایان شده و اگر بتواند گسترش یابد و اوج بگیرد، سفره استکبارگری را جمع خواهد کرد و تصمیم گرفتند که از راه هجمه فرهنگی و جنگ نرم به میدان بیایند.

قرن ۲۱، قرن جنگ تمدن ها و ایدئولوژی هاست

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنانی از شیمون پرز، گفت: رییس رژیم صهیونیستی در کنفرانس لیون که اخیرا برگزار شده بود می گوید قرن ۲۱ قرن زور و پول نیست؛ یعنی نمی توان با حضور ناوهای هواپیما بر در دریاها یا رشوه های سنگین به مقامات، قدرت استکبار را در آسیای غربی حفظ کرد. در واقع قرن ۲۱ قرن ایدئولوژی هاست و در عرصه رشد غیرقابل کنترل ارتباطات، اسلام در برابر هر گفتمانی پیروز است.

آیت الله علم الهدی به سخنرانی ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز بزرگ آمریکایی اشاره و خاطرنشان کرد: چندین سال قبل آقای هانتینگتون ـ مشاور ارشد کاخ سفید ـ گفته بود قرن ۲۱ قرن جنگ تمدّن هاست و با این نظریه خود، برنامه مدوّنی برای براندازی اسلام ارائه داد. اما در همان دوران بجای پاسخ گفتمانی و قوی به این نظریه، یک فرد ساده لوح عامّی پیدا شد و گفت ما به دنبال گفتگوی تمدّن ها هستیم.

غرب به دنبال استحاله اسلام است

وی افزود: غرب به دنبال استحاله اسلام است. آن ها می خواهند عکس مصافحه وزیر امور خارجه ایران با رییس جمهور آمریکا را در دنیا پخش کنند تا بگویند ایران که سمبُل مقاومت و ایستادگی بود، بالاخره مجبور شد تسلیم شود و به دنبال مذاکره و سازش با آمریکا و تعامل و دست دادن بدود.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان سخنانی از جان ساوِرز، معاون اطلاعاتی وزیر امورخارجه انگلستان اظهار داشت: به گفته معاون سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس، پس از گذشت ده سال از اجرای کامل برجام در ایران، جمهوری اسلامی به طور کلی استحاله خواهد شد و مردم ایران روحیه انقلابی خود را از دست خواهند داد.

آیت الله علم الهدی در پایان گفت: پس از فاجعه کربلا، حفظ نهضت حسینی بر دوش ۸۴ زن و کودک اهل حرم بود و آنها با مقاومت بر فشارهای دشمن و مصائب اسارت، حماسه حسینی را زنده نگه داشتند و از فروپاشی قیام عاشورا جلوگیری کردند. ما نیز باید بجای دست دادن با دشمن، از مقاومت امام سجّاد (ع) و ایستادگی زینب کبری (س)، درس مقاومت بگیریم.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    8 + 1 =