فتنه های موجود در عالم اسلام نگران کننده است/ وحدت و یکپارچگی مسلمانان ضعف دشمنان را به همراه خواهد داشت

دیدار اندیشمندان و اساتید اندونزیایی با آیت الله صافی گلپایگانی
 حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، فتنه های موجود در عالم اسلام را نگران کننده خواند و گفت: اگر امت اسلامی چه شیعه و چه سنی بیشتر یکدیگر را بشناسند و اتحاد در میان آنها بیشتر شود زمینه ای برای عظمت و بزرگی اسلام فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت هند و موریتانی، اظهار داشت: این باعث افتخار و خوشحالی است که بتوانیم با همکاری علمای اسلامی سایر بلاد مقاصد بزرگ و متعالی اسلام را انجام دهیم.

وی حضور مسلمانان در کنار هم را سد محکمی در برابر توطئه دشمنان دانست و ابراز داشت: وحدت و یکپارچگی مسلمانان دستور مستقیم قرآن است آنجا که می فرماید«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» بنابراین هرقدر حضور ما درکنار یکدیگر پررنگ تر باشد قدرت دشمنان ما کمتر خواهد شد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه حضور این جمع را در ایران و شهر مقدس قم مغتنم و مبارک خواند و تصریح کرد: ان شاءالله حضور این بزرگان باعث شود تا امت اسلامی چه شیعه و چه سنی بیشتر یکدیگر را بشناسند و اتحاد در میان آنها بیشتر شود و زمینه ای باشد تا عظمت و بزرگی اسلام به سایر جهان نشان داده شود.

وی با ابراز تأسف از اختلاف مسلمانان و در مقابل وحدت و کنار هم بودن دشمنان اسلام در راه ضربه زدن به این دین مقدس تأکید کرد: خیلی ناراحت کننده و شرم آور است که در برخی جاها بین امت اسلامی شکاف و اختلاف مشاهده می شود ولی دشمنان در نهایت اتحاد باشند، بنابراین باید وحدت خود را حفظ کنیم تا بتوانیم آن طوری که اسلام و قرآن از ما می خواهد زندگی کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه، فتنه های موجود در عالم اسلام را نگران کننده برشمرد و عنوان کرد: این فتنه ها باعث گرفتاری های بسیار زیادی برای مسلمانان شده است ولی اگر به قول خداوند در قرآن عمل کنیم که فرمود«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» حتما در برابر آنها پیروز و سربلند خواهیم بود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان با تقدیر و تشکر دوباره از حضور این جمع در بیت ایشان، افزود: ان شاءالله این دیدارها و حضور این جمع در کشور ایران و شهر مقدس قم به همین یک بار ختم نشود و مکرر علمای جهان اسلام با هم در ارتباط باشند که منشأ خیرات و برکات فراونی خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9