فروپاشی فرهنگی گزینه جنگ دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است 

معاون فرهنگی پدافند کشور با بیان اینکه حاضر فروپاشی فرهنگی از درون بهترین گزینه جنگ برای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران بوده، گفت: توجه به مدیریت بحران در پدافند غیرعامل از موضوعات ضروری برشمرده می‌شود.

خبرگزاری فارس: فروپاشی فرهنگی گزینه جنگ دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است / ضرورت توجه به مدیریت بحران در پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری فارس محسن محبی صبح امروز در نخستین همایش «نقش بسیج و بسیجیان در توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل» که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پدافند به عنوان اصطلاح نظامی بوده و در مقابل آفند قرار گرفته که معنای واقعی آن دفاع بدون سلاح است.

وی افزود: برای بسیجیان هیچ‌گونه تفاوتی در دفاع نیست چرا که اولویت اصلی آنها رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی است.

معاون فرهنگی پدافند کشور خاطرنشان کرد: در حقیقت بشر پدافند غیرعامل را از حیوانات الگوبرداری کرده و به روش‌های نوین و مجهز تغییر داده چراکه نعمتی که در وجود حیوانات است یک ذات خدادادی بوده که در مسیر زنده ماندن حیوانات در آنان نهاده شده‌است.

محبی اضافه کرد: نمونه‌های تاریخی پدافند غیرعامل در ایران و صدر اسلام وجود داشته که باقی‌مانده‌های آنها هنوز در کشور وجود دارد و امروز به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌است.

وی ادامه داد: امروزه در تمامی کشورها ارگان‌های نظامی و پدافند غیرعامل به این نتیجه رسیده‌اند که باید مراکز حساس و دارایی‌های خود را تجهیز کنند تا دشمن نتواند به تاسیسات حساس هیچ‌گونه دسترسی داشته‌باشد.

معاون فرهنگی پدافند کشور اظهار داشت: کشورهای سوئیس و روسیه در سال‌های اخیر به موضوع پدافند غیرعامل بسیار توجه و زیرساخت‌های اساسی کشورشان را تجهیز کرده‌اند.

محبی گفت: کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی، استمرار فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در شرایط جنگ شاخصه‌های مهم پدافند غیرعامل است که در صورت رعایت به وجود می‌آید.

وی افزود: بلایای طبیعی که انسان در آن نقش نداشته‌باشد مربوط به مدیریت بحران می‌شود، همچنین در جایی که بشر در آن دخالت داشته‌باشد به پدافند غیرعامل مرتبط می‌شود.

معاون فرهنگی پدافند کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر فروپاشی فرهنگی از درون بهترین گزینه جنگ برای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و این رویکرد اصلی دشمنان ما است چرا که رویکرد فعلی آنها جنگ نیست و قصد دارند از جهات فرهنگی به کشور ضربه بزنند و به نیات خود برسند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5