آیت الله حائری تأیید حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کرد

آیت الله سید کاظم حائری از علمای عراقی ساکن عراق
یکی از مراجع تقلید عراق در پیامی اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: اعدام این عالم عربستانی هزینه سنگینی برای آل‎سعود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید عراقی ساکن در ایران امروز طی پیامی به حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر به شدت واکنش نشان داد و تصریح کرد: اعدام این عالم عربستانی هزینه بسیار سنگینی برای این کشور درپی خواهد داشت.

وی افزود: اعدام شیخ نمر موجب رویارویی بزرگی در برابر گروه گسترده‎ای از مومنان در جهان می شود.

این مرجع تقلید از تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه عربستان ابراز تاسف کرد و ادامه داد: این عالم عربستانی در حالی به اعدام محکوم شده است که تنها جرم وی اعتراض به تبعیض مذهبی و درخواست آزادی دینی است.

وی تصریح کرد: ندای آزادی‎خواهی شیخ نمر در دل‎های مومنان اثر گذاشت و موجب شد که حکومت آل‎سعود احساس خطر کند.

حضرت آیت الله حائری با اشاره به حادثه منا در حج امسال خاطرنشان ساخت: آل‎سعود در حالی درصدد اعدام شیخ نمر است که خون هزاران تن از کشته شدگان حادثه منا هنوز خشک نشده، همه انگشت‎های اتهام و تقصیر‎ها به سمت نیروهای امنیتی آل‌سعود است، سیاست اقتصادی و نفتی این کشور با مشکل جدید مواجه شده، در تجاوزات و جنگ‎ها خود با شکست مواجه شده‎اند، دست حاکمان این کشور به خون مسلمانان آغشته شده، خانه‎های برخی از مردم یمن، بحرین، سوریه و عراق را با خاک یکسان کرده‎اند، حضور نظامی مستقیم در برخی از کشورها دارد و از جریان های تروریستی مانند داعش با پول و اسلحه پشتیبانی و حمایت می کند.

وی از همه مردم و آزادی خواهان جهان خواست که اعدام شیخ نمر را به شدت محکوم کنند و به صورت جدی درپی آزادی این عالم عربستانی باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 10