«مرگ بر آمریکا» شعاری آمیخته با شعور/ جنایات آمریکا بیش از همه به مردم خودش صدمه زده است

آیت الله علم الهدی
امام جمعه مشهد مقدس گفت: به دو جهت شعار «مرگ بر آمریکا» از امسال آمیخته با شعور شده است؛ اولا این که مردم نسبت به خصومت و دشمنی آمریکا یقین پیدا کرده اند؛ جهت دوم نیز تفسیری است که رهبری که فرمودند «خطاب این شعار به مردم آمریکا نیست و مرگ بر نظام سلطه آمریکا است.»

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان، آن را نشانه ایستادگی ملت ایران در راه ولایت دانست و گفت: مسأله دشمنی استکبار یک مسأله ساده نیست؛ این روزها عده ای ساده لوح و سطحی نگر که البته اگر مزدور مخفی استکبار نباشند، یک دلدادگی نسبت به غرب دارند، در برخی شبکه ها و سایت ها گفتند «آرزو می کنیم این آخرین سال شعار مرگ بر آمریکا باشد»؛ آن ها خبر ندارند که این نخستین سال شعار «مرگ بر آمریکا» است.

 وی در تبیین سخن خود افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» در طی این ۴۰ سالی که از نهضت امام خمینی(ره) می گذرد، در بوته شعار بود و امروز در بوته شعور نیز قرار گرفت؛ «مرگ بر آمریکا» شعار آمیخته با شعور است.

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: به دو جهت شعار «مرگ بر آمریکا» از امسال آمیخته با شعور شده است؛ اولا این که مردم نسبت به خصومت و دشمنی آمریکا یقین پیدا کرده اند؛ جهت دوم نیز تفسیری است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیرشان برای این شعار قائل شده و فرمودند «خطاب این شعار خدای ناکرده مردم آمریکا نیستند، مرگ بر آمریکا، مرگ بر هژمونی و نظام سلطه آمریکا است.»

تهدیدهای آمریکا پس از مذاکرات هسته ای افزایش پیدا کرده است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برخی می گفتند «امروز دیگر آمریکا آن شیطان بزرگی که امام(ره) می گفتند نیست و عوض شده است» اما معلوم شد آمریکا عوض نشده، زیرا با وجود این که این افراد می گفتند «اگر شما به طرف آمریکا رفته و از موضع خود تنازل کنید، وضع فرق خواهد کرد»، پس از دو سال مذاکره و با همه مداراها و وفق هایی که با آمریکا صورت گرفت، عربده کشی، نعره زنی و تهدید آن ها از اول بیشتر شد اما کمتر نشد.

وی خاطرنشان کرد: مردمی که ۶۰ سال است از کودتای ۲۸ مرداد۳۲ دشمنی آمریکا را لمس کرده اند و امروز آن را در سطح بالاتری می بینند، «مرگ بر آمریکا»ی آن ها فقط شعار نیست، بلکه درک، فکر و شعور نیز هست.

تبیین ابعاد مختلف ۵۰ سال دروغ گویی آمریکا به مردم خود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که «در جنایات آمریکا، مردم این کشور بیش از مردم کشورهای تحت ستم آمریکا ضربه خورده و آسیب دیده اند»، گفت: ۵۰ سال است که آمریکا به مردم خود دروغ می گوید؛ گفت «اگر ویتنام را شکست نداده و نسل شان را براندازی نکنیم، دشمنان ما در روی کرده زمین از بین نخواهند رفت»؛ با این دروغ بچه های مردم را به سرزمین دور و میدان جنگ برده و حتی جنازه های آن ها را هم برنگرداندند؛ ۵۰ سال این کار آمریکا بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که دروغ دوم دولت آمریکا به مردم خود در زمان جنگ سرد گفته شد، افزود: در جریان جنگ سرد مالیات ها را تا ۸۰ درصد درآمد بالا بردند، پول مردم را گرفتند، با پول این مردم، با جان این مردم، با رمق اقتصادی مردم آمریکا پایگاه‌های نظامی در اطراف دنیا ساختند، دولت‌های مردمی و دموکراتیک را در کشورهای مختلف با کودتای آمریکایی سرنگون کردند، ناوگان جنگی را در اقیانوس‌ها به جولان درآوردند و گفتند اگر این کار را نکنیم، شوروی ما را براندازی می‌کند.

وی در ادامه از «مقابله با نفوذ شوروی در آمریکای لاتین»، «دفاع از دوستان آمریکا در منطقه خوزه خلیج فارس علیه صدام» و «گرفتن انتقام ماجرای ساختگی ۱۱ سپتامبر» به عنوان دیگر دروغ های دولت آمریکا به مردم خود در جریان اقدامات خصمانه این کشور برابر کشورهای آمریکای لاتین، عراق و افغانستان یاد کرد.

«ساخت سلاح هسته ای در ایران»، بزرگ‌ترین دروغ آمریکا به مردم خود بود

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بزرگترین دروغ آمریکا به مردم خود این بود که به مردم خود گفتند «ایران سلاح هسته‌ای درست کرده و سلاح هسته‌ای ایران مخرب تمام دنیا است» و بدینوسیله ارتباط اقتصادی مردم آمریکا را با یک کشور بزرگ منطقه خاورمیانه قطع کردند.

آیت الله علم الهدی ضمن تأکید مجدد بر این که «دولت آمریکا سابقه نیم قرن عداوت با دنیا و از همه بیشتر خصومت با مردم خود را دارد»، خطاب به کسانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب «می خواهند آمریکا را بزک کنند»، اظهار کرد: مگر آمریکا قابل بزک کردن هم هست؟ از این موجود چه می خواهید؟ طمع کجا را دارید که می گویید این آمریکا، آمریکای دیروز نیست؟

فاجعه منا، آمیخته ای از توطئه استکبار و بی لیاقتی آل سعود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن اربعین شهدای فاجعه منا، این اتفاق را فاجعه ای بی نظیر در تاریخ حج خواند و گفت: این اتفاق یک حادثه یا تصادف نبود، فاجعه ای آمیخته از توطئه و بی لیاقتی بود.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: بر اساس شواهد موجود، فاجعه منا نه یک توطئه داخلی، بلکه توطئه ای حساب شده از جانب استکبار و در خط براندازی حج بود، چرا که اگر حج را نابود کنند، اسلام را نابود کرده اند.

آیت الله علم الهدی در تشریح سخن خود یادآور شد: آن ها می خواستند تا هرکس به حج مشرف شده بود، دیگر آرزوی حج در ذهن و دلش به وجود نیاید؛ این که تمام راه ها را ببندند و جلوی مأموران امدادی را بگیرند، این توطئه ای استکباری بود تا منظره ای نشان دهند که دنیا سیمای حج را آن گونه ببیند.

وی تصریح کرد: این که در کمتر از دو ساعت ۷ هزار نفر جان دادند و پس از آن شروع کردند گفتند فاجعه تقصیر آفریقایی ها بوده است و بعد هم ایرانی ها را مقصر دانستند، این یعنی مراسم حج مراسم وحشیانه ای است که مردم روی هم افتاده و یکدیگر را خفه می کنند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 6 = 7