تجمع عظیم اربعین خون تازه ای در رگ های شیعه جاری می کند

آیت الله مکارم شیرازی
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان می خواهند در اربعین حادثه ای در برابر حادثه منا ایجاد کنند و بدین وسیله افزون بر تحت الشعاع قراردادن فاجعه منا مدیریت شیعیان را زیر سؤال ببرند، گفت: باید تدابیر لازم در برابر دسیسه های دشمن اندیشیده شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار رییس و اعضای هیأت امنای موکب حضرت معصومه(س) در اربعین گفت: خدمت به تشکیلات امام حسین(ع) برای همه در هر مرحله ای از علم و تقوا و نفوذ اجتماعی افتخار است.
وی افزود: اربعین امام حسین(ع) همانند گنج بوده که هرساله مقداری از آن کشف می شود و باید قدر این گنج را دانست، باید به تمام دنیا خبر رسانی شود که تجمع عظیم اربعین برای عاشقان اهل بیت(ع) است؛ این تجمع عظیم بسیار مهم بوده و کیان شیعه را تقویت و تثبیت می کند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هرساله با تجمع عظیم اربعین خون تازه ای در رگ های شیعه جریان پیدا می کند، اظهار داشت: چنین تجمعی در طول تاریخ سابقه ندارد و از نظر زمان و مکان منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: از این نعمت بزرگ باید بهره برداری های گوناگونی کرد از این رو افزون بر کارهای ثواب باید فعالیت های فرهنگی حسابی نیز صورت گیرد؛ مسؤولان باید به مردم نظم بدهند اگر این جمعیت عظیم از نظم خارج شود مشکل آفرین خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان این که زائران پس از زیارت باید مسیر را خالی کنند تا تراکم اسباب خطر نشود، ابراز داشت: امسال دشمنان می خواهند حادثه ای در برابر حادثه منا ایجاد کنند و بدین وسیله افزون بر تحت الشعاع قراردادن فاجعه منا مدیریت شیعیان را زیر سؤال ببرند؛ هوشیاری در برابر فعالیت های تخریبی دشمن بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: باید تدابیر لازم در برابر دسیسه های دشمن اندیشیده شود، مسائل تبلیغات خصوصی  و حزبی نباید در اربعین مشاهده شود؛ گاهی تبلیغات خصوصی سبب درگیری ها می شود؛ باید توجه داشت که اربعین برای همه است؛ افراد دست اندرکار باید با حوصله بوده و سعه صدر داشته باشند تا موجب ناراحتی مردم نشوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 11