رییس ستاد اقامه نماز کشور: وضعیت اقامه نماز در کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست

رییس ستاد اقامه نماز کشور
 رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که وضعیت اقامه نماز در کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست، گفت: برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی ابتدا باید کمبودهای این بخش را جبران کنیم چرا که در غیر این صورت هیچ کدام از فعالیت های دستگاه های فرهنگی به نتیجه نمی رسد.

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه سه شنبه ۲۶آبان در نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: امروز توجه به نماز در کشور مطلوب نیست و در این راستا تمامی آحاد مردم ایران اسلامی باید برای رفع این مشکل گام بردارند.

 

وقتی نماز می‌خوانیم به تمامی کمالات می‌رسیم

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که وقتی نماز می‌خوانیم به تمامی کمالات می‌رسیم، خاطر نشان کرد: همه کمالات در نماز وجود دارد و همگان باید در خدمت این فریضه الهی باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی در گرو نهادینه کردن و تبیین معنویت در جامعه است که سرمنشاء تمامی معنویات اقامه نماز است.

 

کمبود مسجد و مراکز فرهنگی و مذهبی در کشور

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که جامعه امروز بر خلاف گذشته، جامعه ای باز است، بیان کرد: امروز دشمن درصدد گرفتن قدرت تشخیص از فرزندان از طریق ابزارهای تبلیغاتی و شبکه ها و فیلم ها است و آن چیزی که می تواند قدرت تشخیصی را به فرد بازگرداند، نماز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد نسبت به کمبود مساجد در کشور گفت: متاسفانه پس از گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در کشور کمبود مسجد و مراکز فرهنگی و مذهبی وجود دارد و هیچ دستگاهی هم این کمبودها را برعهده نمی گیرند و در صورت انتقاد هم مشکل کمبود اعتبارت را بهانه می کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که وضعیت اقامه نماز در کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست، گفت: برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی ابتدا باید کمبودهای این بخش را جبران کنیم چرا که در غیر این صورت هیچ کدام از فعالیت های دستگاه های فرهنگی به نتیجه نمی رسد.

 

برای ساخت مسجد منتظر تخصیص اعتبارات نمانید

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که در بسیاری از شهرهای ایران، در محلات و شهرک ها مسجد وجود ندارد، تصریح کرد: استان مرکزی باید در ساخت مسجد و اقامه نماز جماعت در همه دستگاه های دولتی و خصوصی، شرکت های صنعتی و حتی مدارس و دانشگاه ها به عنوان الگو به تمام کشور معرفی شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با بیان این که برای ساخت مسجد منتظر تخصیص اعتبارات نمانید بلکه محل مسجد را شناسایی و با نصب چادر نماز جماعت را اقامه کنید، گفت: روحانیان شاغل در دستگاه های دولتی موظف هستند در هر هفته دو روز به صورت رایگان در نزدیکترین مدرسه محل کار خود نماز جماعت اقامه کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4