مشکلات اقتصادی را به رییس جمهور تذکر دادم/ دولت نظارت کامل بر قیمت‌ها داشته باشد

 آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از افزایش قیمت‌ها در کشور خواستار نظارت دقیق و کامل دولت بر در بازار شد و بر لزوم رفع مشکلات بانکی تاکید و تصریح کرد که در دیدار رییس جمهور مسائل و مشکلات اقتصادی را به ایشان تذکر دادم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با رییس و اعضای هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران، با بیان این که اقتصاد یکی از ارکان مهم زندگی مردم محسوب می‌شود، اظهار کرد: سه موضوع است که دولت باید در اختیار مردم قرار دهد و آن را برای مردم تأمین کند؛ نخست امنیت، دوم عدالت و سومین موضوع رعایت حقوق در بین مردم و فراوانی نعمت است.

وی با بیان این که طبق قانون اساسی اقتصاد باید به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: در قانون اساسی اشاره شده است که دولت فقط شأن نظارتی دارد و باید موانع و مشکلات را از سر راه مردم مرتفع سازد.

این مرجع تقلید ادامه داد: امروز یکی از بسترهای مشکلات بانک‌ها هستند؛ بانک‌های نباید از مردم دیرکرد دریافت کنند و دریافت جریمه دیرکرد حرام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از موضوعاتی که بنده در دیدار با مسؤولان برجسته کشور از جمله رییس جمهور و رییس مجلس گفته بودم این است که در کشور ما بر قیمت‌ها نظارت و اشراف وجود ندارد، افزود: امروز قیمت‌ها بسیار بالاست و مردم یک جنس را سال گذشته با یک قیمتی خریداری کردند و امسال با قیمتی دیگر خریداری می‌کنند؛ دولت باید نظارت کاملی بر قیمت‌ها داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری در کشور بیان کرد: ‌ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم ولی نباید وارد کننده صرف باشیم بلکه باید آن‌ها را ترغیب کنیم تا با مشارکت نیروهای داخلی در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =