آیت الله علم الهدی: اربعین امسال پاسخ پندارهای انحرافی را داد/ تساهل و تسامح دینی، راه جذب جوان به دین نیست

آیت الله علم الهدی
 امام جمعه مشهد با اشاره به این که اربعین امسال پاسخ پندارهای انحرافی جامعه را داد، گفت: امام حسین(ع) جوان را جذب می کند، نه شما افرادی که برای عیاشی خودتان و رضایت خاطر عده ای که دست در دست شان دارید، می خواهید تساهل و تسامح دینی راه انداخته و بی بندوباری و بی حجابی را ترویج دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی ده ها میلیون نفری اربعین حسینی در کربلا، از مردم دلداده اهلبیت(ع) و نیز مسؤولان ایرانی و عراقی که در این زیارت همگانی مساعی جمیله به خرج دادند، تشکر کرد و نکات مهمی را در این باره متذکر شد.

 

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: اربعین امسال پاسخگوی سه پندار انحرافی و غلط متداول بین افراد بود؛ اولا پندار یک عده منفی باف که در گوشه و کنار نق می زنند که «اسلام تضعیف شد، دین ناتوان شد، شیعه دارد از گردونه دنیا خارج می شود و سیاست ضد استکباری و ضد آمریکایی این نظام، دنیا را دشمن شیعه کرد»؛ اربعین امسال پاسخ تمام این خرافات را داد.

 

عظمت راهپیمایی اربعین، نتیجه استکبارستیزی انقلاب است

وی تصریح کرد: از روز شهادت سیدالشهدا(ع) تا امروز سابقه نداشته که سال به سال بر جمعیت اضافه شده و بیست و چند میلیون نفر از شعاع ۵۰ کیلومتری در چهار مسیر فریاد بزنند «یاحسین(ع)»؛ آیا این ضعف شیعه است؟ این ناتوانی اسلام است؟ همه این ها به وسیله همین انقلاب، همین جبهه گیری ها، همین استکبارستیزی ها و تقابل با دشمنان خدا صورت گرفته که باعث ایجاد این عظمت شده است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این عده می نشینند و از مسأله کوچکی یا منکر کوچکی که در یک گوشه شهر اتفاق افتاده یا از نافرمانی و فسادی که در گوشه ای از عرصه اقتصاد رخ داده، سیاه نمایی کرده و می گویند «اسلام رفت و دین ضعیف شد»؛ راهپیمایی اربعین پاسخگوی تمام این پندارهای غلط و انحرافی است.

 

راهپیمایی اربعین امسال تودهنی محکمی به تفکرات غلط فرهنگی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری، «اعتقاد به تساهل و تسامح فرهنگی برای جذب جوانان به دین» را دومین پندار انحرافی خواند که راهپیمایی اربعین پاسخ آن را داده است و گفت: پندار غلط عده ای که متأسفانه در مسؤولیت های فرهنگی نظام هم قرار دارند، این است که فکر می کنند برای جذب نسل جوان به دین باید تساهل و تسامح دینی ایجاد کنند و در برابر منکرات شرعیه، مروج بی بندوباری باشند؛ این ها می گویند «برای این که جوان به دین جذب شود، نباید در دین سخت گیری کرد.»

 

وی تصریح کرد: سخت گیری نکردن در تعبیر آن ها یعنی بی بندوباری، فساد، فحشا، شهوترانی و عیاشی برای جوان آزاد باشد؛ اربعین امسال یک تودهنی محکم به این دهان های یاوه گو، این فکرهای غلط و این پندارهای نابجا بود.

 

آیت الله علم الهدی افزود: صفوف راهپیمایی اربعین را اکثرا جوانان پر کرده بودند و امثال بنده که نمی توانیم پیاده روی کنیم، نبودیم؛ جوانان به طرف امام حسین(ع) راه افتادند و کربلایی شدند. راه جذب جوانان تساهل و تسامح نیست، بلکه حسینی کردن آن ها است؛ جوانان را با اهلبیت(ع) و امام حسین(ع) علاقمند کنید. این راه افتادن فقط یک راهپیمایی نبود و اگر در همان جا جبهه ای از دشمن درست می شد، این جوانان چه می کردند؟

 

جوانان با تساهل و تسامح دینی جذب نمی شوند

امام جمعه مشهد مقدس صراحتا از سیاست های غلطی که برخی مسؤولان فرهنگی برای جذب جوانان در پیش گرفته اند، انتقاد کرده و خطاب به آنان گفت: امام حسین(ع) جوان را جذب می کند، نه شما افرادی که برای عیاشی خودتان و رضایت خاطر عده ای که دست در دست شان دارید، می خواهید تساهل و تسامح دینی راه انداخته و بی بندوباری و بی حجابی را ترویج دهید.

 

وی خاطرنشان کرد: جوانی که با تساهل و تسامح جذب دین شود، او جذب دین نشده، بلکه دین را زیر پای خود له کرده است.

 

اسلام و روحانیت همچنان قوی ترین مرجع برای نسل جوان هستند

آیت الله علم الهدی در تبیین پاسخ اربعین به تفکرات انحرافی، اظهار کرد: سومین پندار علطی که اربعین جوابش را داد، این بود که عده ای از جریان های سیاسی می گویند «دین، روحانیت و ولایت مرجعیت خود را در نسل امروز از دست داده و هنر، ورزش و دیگر عرصه های متداول در دنیا هستند که این مرجعیت را در اختیار دارند»؛ این جریان ها می خواهند راه را برای قدرت یابی و فرصت طلبی های سیاسی خودشان باز کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: اربعین امسال نشان داد که در مرجعیت نسل امروز هیچ مقام و قدرتی مانند دین و اسلام نیست؛ شما در گزارش های رسانه ملی دیدید کسانی که زرق و برق اروپا و معیارهای هنر و زیبایی غرب را دیده اند، آمدند و نزدیک قبر ابالفضل(ع) موکب زدند تا از زوار امام حسین(ع) پذیرایی کنند.

 

وی تصریح کرد: آقایی که خواب سیاسی می بینی که روزی در این مملکت آخوندی ور بیفتد و یک نظام روحانی و ولایی از بین برود تا تو و اربابانت در این مملکت کاره ای بشوید؛ بدان تازه اول مرجعیت و قدرت دین در دنیا شروع شده است.

 

آیت الله علم الهدی در پایان یادآور شد: اربعین امسال نمایشگاهی برابر اسلام استکباری و اسلام آمریکایی بود؛ آمریکا اسلامی درست کرده که چهره ای کریه از اسلام نشان می دهد تا مردم از اسلام بیزار شوند؛ به نام مسلمان، آمده تروریست و آدم کش بیرحم درست کرده تا در دنیا بگوید اسلام دین خشونت است اما ۱۸ هزار موکب بین راه نجف و کربلا مظهر شفقت و مهربانی بود و انسان های خسته را با التماس پذیرایی می کردند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + 2 =