عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی مطرح کرد؛ مقاومت، معنویت و بصیرت؛ سه راه مقابله با دشمنان

مقاومت
 حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این‌که مقاومت، معنویت و بصیرت؛ سه راه مقابله با تهدید، تطمیع و تزویر دشمنان است، گفت: در برابر هجمه تزویر باید با بصیرت به مقابله برخاست، آنان که بصیرت کافی نداشته باشند در چاه تزویر گرفتار می شوند و سقوط می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، مسؤول کارگروه رسانه اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم اربعین حسینی در جوار گلزار شهدای بهشت رضا درباره اهمیت مقاومت در برابر تهدیدهای دشمن، به جانفشانی های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و رنج ها و شکنجه هایی که اسرا تحمل کردند، اشاره و اظهار کرد: امروز امنیت و آسایش ما مرهون مقاومت آن روزها است؛ اگر مقاومت نمی‌کردیم امروز مانند بسیاری از کشورهای همسایه لحظه ای آرامش نداشتیم.

 

مقاومت در برابر تهدید

وی با بیان این که مقاومت در برابر دشمن باید در همه زمینه های سیاسی، نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی باشد، افزود: به عنوان مثال در زمینه فرهنگی و اقتصادی در زمان قاجار وقتی علما دیدند صنعت نساجی بومی از بین رفته و همه پارچه ها از اروپا وارد می شود، حوزه را تعطیل کرده و کارخانه نساجی راه انداختند و بیانیه دادند که هر کس از غیر این پارچه های داخلی استفاده کند در مراسم تشییع وی حاضر نخواهیم شد.

 

حجت الاسلام صابری تولایی ادامه داد: مردم نیز آنقدر از خرید این پارچه ها استقبال کردند که دیگر این کارخانه پاسخگوی نیاز همگان نبود و تنها یک توپ پارچه با عنوان «پارچه اسلامی یا وطنی» به هر شهر می فرستادند و مردم با احترام آن را در مسجد جامع شهر به عنوان نماد عزت اسلامی نگهداری می کردند؛ حتی اخوند خراسانی از نجف درس خود را تعطیل کرد و طلبه هایش را به ایران آورد تا این پارچه ها را استفاده کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: این درحالی است که امروز میزان مصرف ما در اغلب زمینه های خوراک، پوشاک، انرژی، آب و غیره نه تنها ممزوج با واردات غربی بلکه چندین برابر میانگین جهانی است که مصداق بارز اسراف به شمار می رود.

 

امروز مورد حمله تطمیع های دشمن در زمینه جنسی و شهوانی قرار گرفته ایم

وی تصریح کرد: گاهی هم دشمن با تطمیع به مقابله با مسلمانان برمی خیزد که این تطمیع می تواند با مال و ثروت یا با ارضای هوس ها باشد؛ امروز ما مورد حمله تطمیع های دشمن در زمینه جنسی و شهوانی قرار گرفته ایم.

 

از اندلس عبرت بگیریم

حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که ۱۰۴ نوع انحراف جنسی فقط در شبکه های اجتماعی ترویج می شود، خاطرنشان کرد: دشمنان بلایی را که سر مسلمانان اندلس آوردند امروز می خواهند بر سر ما نیز بیاورند؛ در آن زمان چهار اقدام برای شکست مقاومت مسلمانان انجام دادند؛ ابتدا از در دوستی و رفاقت با مسلمانان در آمده و سپس مدارس مجانی ساختند و مسائل اعتقادی مسیحیت را در نظام آموزشی آن ها گنجاندند که در نتیجه آن ذهن نوجوان و جوان پر از شبهه شد.

 

وی اضافه کرد: در ادامه آنقدر جنس ارزان وارد اندلس کردند که تولید داخل و اقتصاد مسلمانان از بین رفت. در مرحله بعد به این جوانان شبهه زده و بیکار، مشروب خوراندند و در مرحله آخر دختران اروپایی را وارد اندلس کردند که با جلوه‌گری جوانان را به انحراف بکشند؛ مسلم است که چنین جوانانی هیچ گاه نمی توانند از ارزش هایشان دفاع کنند.

 

پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به مدیریت فضای جنسی و هوس ها از سوی دشمن، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد گوشی های هوشمند در مشهد دو برابر شده و این رقم تا پایان سال به ۴۰ میلیون خواهد رسید.

 

معنویت در برابر تطمیع و بصیرت در برابر تزویر

حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که در برابر هجمه های تطمیعی دشمن، باید معنویت و ذکر خدا را در خود تقویت کنیم، سومین راه هجمه دشمن را تزویر و فریب برشمرد و افزود: در برابر هجمه تزویر باید با بصیرت به مقابله برخاست؛ آنان که بصیرت کافی نداشته باشند در چاه تزویر گرفتار می شوند و سقوط می کنند.

 

وی یادآور شد: کسی که در داخل به انحاء گوناگون مقابل ولایت فقیه ایستاده و به نظام شیعی خیانت می کند، به مراتب پست تر از کافری است که در خارج این نظام است اما به ولایت فقیه عشق می ورزد.

 

پیام اربعین این است که در هیاهوی زمانه گم نشوید و هدف را گم نکنید

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که گاهی نیز دشمن همه جانبه حمله می کند، اظهار کرد: پیام زینب(س) و اربعین این است که در هیاهوی زمانه گم نشوید و هدف را گم نکنید؛ کاروان حسین(ع) از مدینه  با شعار «هیهات من الذله» خارج شد و طی ۴۰ روز انواع تحریم ها، تهدیدها، قتل و کشتار و هجمه های روحی روانی وفرهنگی را تحمل کرد اما با این وجود هدف و آرمان خود را گم نکرد و روز اربعین سربلند به محضر سیدالشهداء(ع) رسید.

 

حجت الاسلام صابری تولایی یادآور شد: امروز پس از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی باید از خود بپرسیم آرمان های ما کجا است؟ یادمان هست برای چه انقلاب کرده ایم؟ روزی امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا تروریست بالذات است اما امروز عده ای با هیاهو ادعا می کنند امام مخالف مرگ بر آمریکا بود.

 

وی همچنین در پایان، ارتباط با شهدا را برای تقویت انگیزه در مقابله با دشمن ضروری دانست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6