آیت الله موسوی اردبیلی: سمت‌های علمی دانشگاهی باید به افراد شایسته سپرده شود

آیت الله موسوی اردبیلی
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بر اهمیت گزینش افراد شایسته برای سمت‌های علمی دانشگاهی تأکید کرد و گفت: باید شأنیت دانشگاه در انتخاب‌ها حفظ شود تا سبب افت رتبه علمی کشور نشود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار با سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، با اشاره به این که دانشگاه‌ها باید آزاد اندیشانه عمل کنند، اظهار داشت: آزاد اندیشی در سایه استقلال دانشگاه ها میسر است و به فضل خدا این دولت کارهای خوبی در زمینه کارهای علمی انجام داده و خدمات دولت مورد تأیید است.
وی در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت مرحوم آیت الله مفتح گفت: بنده مرحوم مفتح را خوب می‌شناختم و ایشان آدم بسیار خوبی بود و نامیدن این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه بسیار خوب است و برای وحدت حوزه و دانشگاه باید تلاش های فراوانی انجام داد؛ برخی در رابطه با وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه می‌گویند زود است؛ به نظر من اگر دیر نباشد زود نیست.
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در رابطه با مانع تراشی برخی جریان های رسانه‌ای در خصوص با آزاد اندیشی دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: این مانع تراشی ناشی از عدم آشنایی و انس با محیط علمی دانشگاه است و سبب موضع گیری های نسنجیده می‌شود.
وی در ادامه به اهمیت گزینش افراد شایسته برای سمت‌های علمی دانشگاهی تأکید کرد و ابراز داشت: باید شأنیت دانشگاه در انتخاب‌ها حفظ شود تا سبب افت رتبه علمی کشور نشود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9