واکنش آیت الله صافی به حادثه دردناک نیجریه/ انتقاد از سکوت مجامع جهانی و اسلامی در قبال کشتار شیعیان

آیت الله صافی گلپایگانی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به حادثه دردناک نیجریه واکنش نشان داد و گفت: کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضالّه بوکوحرام را – که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده است- قلع و قمع نماید، با اینها همکاری نموده و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الإسلام کلباسی مسؤول ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی به همراه جمعی از اعضای این ستاد، با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ایشان دیدار، و گزارشی از برنامه‌های این ستاد به مناسبت نهم ربیع‌الأول سالروز آغاز امامت حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف ارائه دادند.

حضرت آیت الله صافی نیز با تقدیر و تشکّر از اعضای محترم این ستاد و همه کسانی که در این امر عظیم و مقدّس خدمت می‌کنند اظهار کرد: آنچه که امروز جامعه اسلامی به آن احتیاج فراوان دارد، اشاعه و نشر فرهنگ مهدویت در جامعه است. اگر جامعه‌ی اسلامی ما با این فرهنگ مبارک آشنا شوند، و احادیث و روایاتی که در این زمینه وجود دارد برای آنها تبیین و تشریح شود، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به خدمات علماء و کارشناسان امر مهدویت از آغاز غیبت امام عصر علیه‌السّلام تاکنون، افزود: علمای بزرگ و متخصّصان این امر، در نشر معارف مهدوی زحمت بسیاری کشیدند که باید خدمات و تراث آنها حفظ و حوزه‌های علمیه بیش از پیش با آنها آشنا شوند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود ضمن اشاره به فرمایش استاد بزرگوار خودشان آیت الله العظمی بروجردی یادآورشد: این مرجع بزرگ همیشه آقایان طلاب و روحانیون را ترغیب می‌فرمودند که یاد امام زمان عجّل‌الله تعالی فرجه الشریف را در دل‌های مردم زنده نگهدارند تا با آن حضرت مأنوس باشند.

وی با گرامیداشت نهم ربیع الأول سالروز آغاز امامت حضرت حجّت‌بن الحسن العسکری علیه‌السلام بیان کرد: برنامه‌ این روز باید با عظمت بسیار و شکوه فراوان و به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، در سطح کشور انجام شود تا مردم با این روز مقدّس و امر مبارک آشنا شوند.

این مرجع تقلید در ادامه، ‌با اشاره به بدعت‌ها و شبهاتی که در مسأله مهدویت وجود دارد فرمودند: مدّعیان دروغین مهدویت از آغاز تاکنون وجود داشته و می‌خواستند مردم را از این راه منحرف نمایند، ولی حقیقت آن حضرت، و زحمات علمای ما در رفع این بدعت‌ها و شبهه‌ها، نقشه آنها را نقش بر آب نموده و خواهد نمود. الان هم باید متوجه باشیم و کسانی را که چنین ادّعاهای کذب و ناروایی دارند به مردم معرّفی و جامعه را به کید و نقشه خائنانه دشمنان آشنا نماییم.

حضرت آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم در نیجریه و پاراچنار و ابراز تأسّف شدید از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی، بیان داشت: شیعیان مظلومی که هیچ خطری برای کشورهای اسلامی ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشورها زندگی می‌کنند، این چنین به دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین المللی و اسلامی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند. باید همه دنیا این جنایات زشت را محکوم کنند و خصوصاً کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین فجایعی، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن ابراز تأسف از عملکرد دولت نیجریه خاطرنشان کرد: کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضالّه بوکوحرام را – که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده است- قلع و قمع نماید، با اینها همکاری نموده و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند و متأسّفانه این جنایت برای آنها عادی شده است. قلب مقدّس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از این جنایات و حوادث غیر انسانی ناراحت و غمگین است. باید کاری کنیم که آن وجود مقدّس از اعمال و رفتار ما خوشحال شده و غم و غصّه آن حضرت را تا حدّ امکان رفع نماییم.
این مرجع تقلید در پایان، از خداوند متعال برای توفیقات بیشتر خادمان مهدوی، دعا و تصریح کرد: امیدوارم روز به روز بر توفیقات شما در خدمت به مکتب اهل البیت علیهم‌السلام و معارف مهدوی افزوده شود و کارهای شما مورد رضایت حضرت ولی عصر علیه‌الصلوه‌و السلام قرار بگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 11