واکنش آیت الله مکارم شیرازی به ماجرای کشیدن بخیه کودک اصفهانی

آیت الله مکارم شیرازی

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به ماجرای کشیدن بخیه کودک اصفهانیحضرت آیت الله مکارم شیرازی به حادثه تلخ کشیدن بخیه کودک اصفهانی واکنش نشان داد و این ماجرا را نشانه فاصله گرفتن بخشی از جامعه پزشکی از اخلاقیات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای اجرایی همایش «سیره نبوی در طب» با اشاره به اهمیت و مفید بودن این گونه همایش‌ها، اظهار داشت: پیوند دادن میان سیره نبوی و مسائل پزشکی آثار زیادی در جامعه دارد.

 

وی با بیان این که ارتباط علم پزشکی با مسائل اخلاقی و معنوی بیشتر از سایر علوم است، گفت: همین که اخلاق در پزشکی مطرح می‌شود بهترین دلیل بر همبستگی زیاد میان مسائل اخلاقی و پزشکی است که این پیوند کاربردی کمک زیادی به حل مشکلات مردم می‌کند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مقارن شدن این همایش با حادثه تلخی که در اصفهان رخ داد که چانه بخیه خورده کودکی را به خاطر پول باز کردند، خاطرنشان کرد: این حوادث نشانه فاصله گرفتن برخی از جامعه پزشکی از اخلاقیات است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که پزشکانی هم هستند که از منافع خود برای سلامتی بیمار می‌گذرند، ابراز داشت: باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود و در دیگر علوم هم باید این پیوند برقرار شود زیرا جسم و جان از هم جدا نیست.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید دانشجویان پزشکی را با مسائل اخلاقی آشنا کرد تا این گونه رفتارها تکرار نشود، افزود: کسانی که خدا و پیغمبر را قبول ندارند در پزشکی یک سری اخلاقیات را رعایت می‌کنند که آن هم برگرفته از تعالیم انبیای الهی است.

 

وی اظهار داشت: پزشکان متعهد و متدین فراوانی هم وجود دارند که در همین راهپیمایی اربعین برای خدمت به زائران امام حسین(ع) کار و زندگی خود را رها کردند؛ جامعه پزشکی همیشه محترم بوده و نباید کاری کنند که مردم فکر کنند که هدف از طبابت فقط کسب درآمد است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9