اتفاقات نیجریه نشانه ماهیت استکباری نهادهای بین‌المللی/ ایجاد گسست نخبگانی، هدف ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه است

آیت الله علم الهدی
امام جمعه مشهد مقدس گفت: این که برخی جریان‌ های سیاسی یک عده دانشجوی ناآگاه جوان را تحریک می کنند تا به حرکات ناهنجار ضد دینی در محیط فرهنگی دانشگاه دست بزنند، این ها جریان هایی طبیعی و عادی نیست، کارهای حساب شده ای است تا گسست میان حوزه و دانشگاه را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از  اصول اصیل در جریان پیروزی انقلاب مقدس اسلامی دانست و گفت: گسست میان نخبگان دینی و دانشگاهی راه نفوذ دشمن را باز می کند چرا که مغز متفکر جامعه، نخبگان آن هستند و اگر بنا شد نخبگان دینی و نخبگان آکادمیک جامعه از هم جدا باشند، جامعه دچار تعارض و عدم تعادل روانی شده و یکپارچه نخواهد شد.

وی افزود: آن بخش از عناصر جامعه که تحت تأثیر فضای آکادمیک هستند با آن بخشی که تحت تأثیر نخبگان دینی و روحانیت جامعه هستند، دو جور فکر می‌کنند و یک فکر بر جامعه حاکم نیست؛ از همین رو اگر مردم در جامعه در یک تعارض فکری باهم قرار بگیرند، طبیعی است که این جامعه تعادل روانی ندارد.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در دولت قاجار که جریان‌ های استعماری، مخصوصاً به وسیله استعمارگر روباه صفت، انگلیس ناپاک، در جامعه ما نفوذ کردند، بزرگ ترین حرکت شان این بود که بین نخبگان جامعه گسست به وجود آورند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که رشد علم در ایران در دوره نفوذ اسلام اتفاق افتاده است، اظهار کرد: قبل از این‌که اسلام در ایران وارد بشود، این کشور نخبه و چهره برجسته علمی و فکری نداشت؛ شاید در آن زمان افرادی بودند که به عنوان نخبگان جامعه شناخته می‌شدند اما عناصری که امروز در دنیا مطرح باشند و دنیا در نظریات علمی در فنون مختلف دنباله رو آن ها باشد، بعد از ورود اسلام و بعد از نفوذ اسلام در این کشور دیده شد.

هدف از به شهادت رساندن شهیدان مطهری و مفتح، ایجاد گسست میان نخبگان بود

وی اساتید شهید مطهری و مفتح را بنیان گذاران وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب، نخستین چهره هایی که گروه تروریستی آمریکایی فرقان نشان گرفت، اساتید شهید مطهری و مفتح بودند؛ این دو را اول زدند چون این دو نفر عامل وحدت حوزه و دانشگاه و عامل براندازی گسست بین حوزه و دانشگاه بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان دیدند اگر شهید مطهری و شهید مفتح حضور داشته باشند، با این عملی که انجام دادند، انقلاب تضمین‌شده است پس آن ها را از بین بردند تا شاید روزی بتوانند به گسست حوزه و دانشگاه دست پیدا کنند و خوشبختانه تا به امروز هنوز دست پیدا نکرده اند.

ناهنجاری های فرهنگی در دانشگاه توطئه دشمن برای ایجاد گسست نخبگانی است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر می بینید یک استاد در دانشگاه می‌آید حرکات ناهنجار ضد دینی در سر کلاس درس انجام می‌دهد، این‌که می‌بینید یک استادی که درسش ریاضی است، در کلاس ریاضی تحلیل سیاسی ارائه داده و روحانیت را هدف قرار می دهد، این که ملاحظه می‌کنید برخی جریان‌ های سیاسی یک عده دانشجوی ناآگاه جوان را تحریک می کنند تا به حرکات ناهنجار ضد دینی در محیط فرهنگی دانشگاه دست بزنند، این ها جریان هایی طبیعی و عادی نیست، کارهای حساب شده ای است تا همان گسست را ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که رواج سیاست زدگی در دانشگاه منجر به براندازی دین خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسأله بی‌حجابی دختر دانشجو در محیط دانشگاه و جمع کردن بستر دین از زیر پای جوان دانشجو، یک جریان توطئه برای گسست نخبگان و گسست روحانیت از دانشگاه و جدا کردن دین از محیط آکادمیک است؛ این توطئه شیطانی دشمن است.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: عزیزان ما در مسؤولیت های فرهنگی دانشگاه اعم از نهاد مقدس نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و معاونت های فرهنگی با دغدغه این مسائل را دنبال کنند و با اضطراب و دلواپسی به مسائل فرهنگی دانشگاه بپردازند؛ امروز دشمن دیده اگر روزی موفق شد دانشگاه را مقابل روحانیت نگه دارد و اگر روزی موفق شد وحدت حوزه و دانشگاه را به هم بزند، آن روز موفق شده یک شکاف در جامعه و یک گسست بین نخبگان به وجود بیاورد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه سیلی بسیار خورده است، تصریح کرد: ناهنجاری ها و حرکات ضد فرهنگی در محیط دانشگاه، القاء مطالب سوء در کلاس‌های درس بدون مناسبت و نیز سخنرانی های افراد فتنه گران سال ۸۸ در محیط آکادمیک کشور، این‌ها همه فعالیت های دشمن در جهت ایجاد گسست بین حوزه و دانشگاه است چرا که هر چه دشمن در این کشور سیلی خورده است، از وحدت حوزه و دانشگاه بود.

کشتار شیعیان نیجریه ماهیت استکباری نهادهای بین المللی را اثبات کرد

وی در پایان سخنان خود بازداشت رهبر شیعیان در نیجریه را در راستای ستیز دشمنان با روحانیت دانست و گفت: ماجرای کشتار شیعیان نیجریه ثابت کرد سازمان ملل، دفاع از حقوق بشر و شورای امنیت، همه این‌ها عناصر توطئه‌گر دست‌ ساز مطامع استکبار و آمریکا روی کره زمین است.

گفتنی است، مردم ولایتمدار مشهد مقدس پس از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه به راهپیمایی پرداختند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    4 + 4 =