آیت الله نوری همدانی: دشمن لحظه ای دست از توطئه علیه انقلاب برنداشته است/ طلاب باید به اوضاع زمان خود آگاه باشند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که طلبه باید به اوضاع زمان خود آگاه باشد، گفت: دشمن هرگز ساکت نخواهد نشست و برای این انقلاب نقشه می کشد، امام صادق(ع) نیز فرمودند شخصی که زمان خود را بشناسد دچار اشتباه نخواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب استان ایلام با تبریک  هفته وحدت بیان داشت: تقویت حوزه علمیه وظیفه مهم طلاب علوم دینی است؛ تاریخ حوزه علمیه به زمان پیامبراکرم(ص) بازگشت دارد بلکه وی برای نشر و حفظ اسلام گروهی را به عنوان طالبان دین انتخاب و حوزه ای را تشکیل دادند.

 

وی ادامه داد: درهیچ زمانی علما از تأسیس حوزه علمیه غافل نشده اند زیرا فارغ التحصیلان این حوزه ها دین و اسلام را به دست ما رسانده اند و از آن محافظت کرده اند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که طلاب حوزه علمیه در زندگی دو مرحله را پشت سر خواهند گذاشت، اظهارداشت: مرحله نخست طلبگی و مرحله بعدی ورود به اجتماع است؛ چنانچه افراد نظامی نخست باید آداب رزم را بیاموزند سپس وارد صحنه جهاد شوند طلاب علوم دینی نیز باید در زمان طلبگی درس بخوانند وسپس وارد اجتماع شوند.

 

وی با تأکید بر این که طلاب باید چند اصل را مورد توجه قرار دهند، گفت: طلبه باید با قصد اخلاص درس بخواند و تدریس کند در غیر این صورت علم او برکت نخواهد داشت؛ طلاب با همت بلند درس بخوانند و قصد داشته باشند که در آینده به یک فقیه تبدیل شوند نه این که از اکنون به مقداری درس خواندن اکتفا کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: طلاب به هر مقدار دارای جدیت و اراده باشند به بزرگی خواهند رسید؛ نظم و انظباط در زندگی نقش مهمی دارد و افراد بی نظم و بدون برنامه پیشرفت نخواهند کرد و یک طلبه حتی نباید ۵ دقیقه از عمر خود را تلف کند.

 

وی با بیان این که ادبیات فارسی و عربی خود را کامل کنید، اظهارداشت: طلبه ای که دارای ادبیات کاملی نیست موفق نخواهد بود؛ داشتن قدرت قلم نیز بسیار مهم است زیرا طلبه ای که دارای قلم نباشد نمی تواند علم خود را به دیگران منتقل کند.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این که طلبه باید به نماز شب و سحرخیزی اهمیت دهد، خاطرنشان کرد: سحر خیزی در قلب انسان نورانیت ایجاد می کند و آموختن علم با نورانیت قلب ارتباط دارد زیرا در حوزه علمیه، علم اهل بیت را می خوانیم و چنین علمی به شایستگی نیاز دارد.

 

وی با بیان این که طلبه باید به اوضاع زمان آگاه باشد، گفت: امام صادق(ع) بیان می کند شخصی که زمان خود را بشناسد دچار اشتباه نخواهد شد؛ زیرا دشمن هرگز ساکت نخواهد نشست و برای این انقلاب نقشه می کشد؛ با امام زمان(عج) خود ارتباط داشته باشید بلکه این انقلاب زمینه ساز ظهور است و برای امام زمان صدقه بدهید و ثواب زیارت خود را به ایشان هدیه کنید./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12