نقش انقلاب اسلامی در رشد اسلامگرایی در غرب

  نشست سیاسی با عنوان انقلاب اسلامی و رشد اسلامگرایی در غرب در مدرسه علمیه اهل بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه کشور، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه اهل البیت (ع) به موضوع انقلاب اسلامی و رشد اسلامگرایی در غرب پرداخته و با غلط خواندن دامن زدن به جنگ مذهبی خاطرنشان کرد: فرصت ابلاغ پیام و بیان معارف و آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) که امروز فراهم است در کمتر مقطع تاریخی، امکان داشته و این امر به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی با اشاره به راههای مقابله ای که با افزایش قدرت و توان معرفتی و جمعیتی جهان اسلام از سوی دشمنان ایجاد شده است، گفت: اسلام هراسی و ساخت گروه های تکفیری  با رویکردی خشن، ممانعت از درخشش جهان اسلام در غرب، ترویج اسلام سکولاری و لیبرالیستی و بی خاصیت و بدور از مقاومت و شجاعت، اختلاف افکنی مستمر و دائم قومی، نژادی، زبانی و… ، تجزیه های جدید کشورهای اسلامی، درهم شکستن معنویت در حوزه‌های علمیه و … بخشی از این برنامه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، افزود:‌ ایران تنها قدرت اسلامی است که در برابر هجمه‌های ناعادلانه غرب ایستاده و این مقاومت از حوزه‌های علمیه با نگاه به ایستادگی اهل بیت (علیهم السلام) نشأت گرفته است.

وی گفت: حوزه های علمیه باید از قدرت عقلی و فلسفی برای سخن گفتن با غرب استفاده و نسبت به طهارت و اخلاق اهتمام داشته باشند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به ضرورت معرفت نسبت به دین در دنیا، گفت: روحانیت، آرمان و اندیشه جهانی دارد و این آرمان در ذات آن می‌باشد؛ به همین جهت باید شناخت مختلفی داشت که یکی از آنها در عرصه دین است.

وی، با بیان این که حوزه های علمیه باید با قوت و تلاش علمی، پیام دین را به دنیا برسانند، افزود: آنان باید برای بیان دین و اندیشه اسلامی نسبت به وجود این جمعیت توجه داشته باشند..

این استاد حوزه،  بابیان این که امروز تقابل سیاسی بین جهان اسلام و غرب وجود دارد، ابرازداشت: انقلاب اسلامی که از درون حوزه های علمیه به وجود آمده، سبک رفتاری و سلوک متناسب با نیاز حال دنیا و مبتنی بر اسلام را به بشریت معرفی می کند که اگر درست تبیین و عمل شود، نتیجه بخش است وطبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ، یکی از نکات مهم در پیچ حساس امروز، همین امر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، بابیان این که اقلیت مسلمانان در آمریکا و اروپا قدرتمند هستند، گفت: پس از انقلاب و تحولات جدید، اسلام رو به رشد است و جمعیت مسلمانان در کشورهایی مانند روسیه، منطقه بالکان و غرب اروپا شامل انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا، قوی می باشد که این امر، مهم محسوب می شود.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 14