آیت‌الله نوری همدانی: علمای جهان اسلام در برابر اعدام شیخ نمر تصمیم گیری کنند/ همگان به میدان بیایند

آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار برگزار کنندگان نخستین اجلاس نماز قم و اعضای ستاد اقامه نماز این استان، اظهار داشت: با کمال تأثر خبری مبنی بر اعدام مغرضانه و ظالمانه شیخ نمر از سوی عربستان سعودی منتشر شده است که جای تأسف بسیار دارد.

 

این مرجع تقلید با محکوم کردن این جنایت بزرگ از سوی آل سعود، تأکید کرد: اعدام این عالم دینی در شرایطی که علمای جهان اسلام عربستان سعودی را نسبت به این امر تهدید کرده بودند، دهن کجی بزرگی بود.

 

وی بیان کرد: عربستان سعودی از مذهبی خرافی برخوردار است؛ مذهبی که با بهره گیری از پشتیبانی‌های آمریکا و صهیونیسم، تکفیری‌ها، داعش و بوکوحرام را تربیت می‌کند تا اسلام را خشن و بدنام معرفی می‌کند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر از سوی عربستان سعودی، تصریح کرد: در برابر این جریان که دهن کجی بزرگی به اهل خرد شیعه و سنی است، همگان باید به میدان بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی بلاد اسلامی باید در خصوص اقدام نابجای عربستان سعودی در اعدام مغرضانه عالم دینی، تصمیم بگیرند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ارزش‌های اسلامی از یکدیگر جدا نیستند و در این میان، نماز ارزش بسیار بالایی دارد.

 

وی با بیان این‌که نماز در اسلام، امر بسیار مهمی است، افزود: اسلام دینی اجتماعی است؛ تکرار روزانه نماز در این دین اجتماعی، گام نخست برای درس‌های بزرگی است که از این مهم دریافت می‌شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ رفتارهای فقها و علما برای ما درس است؛ یکی از این درس‌ها معنای نماز است که باید آن را در جمع کردن اصول و فروع دین به کار بست.

 

وی با بیان این‌که درس‌های فراوانی در سوره مبارکه حمد وجود دارد، یادآور شد: یکی از وظایف فرهنگ سازان اقامه نماز، تفسیر و تعلیم معارف والای این سوره مبارکه به مردم است.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: علمای حوزه‌های علمیه نسبت به افراد اطراف وظیفه سنگین‌تری دارند که آنان را نسبت به شیوه اقامه نماز و احکام شرعی مرتبط با آن، آگاه سازند.

 

وی با اشاره به برخی از نامه‌های اتتقادی مردم اظهار داشت: بر اساس این نامه‌ها، برخی از ائمه جماعات در اقامه نماز منظم نیستند؛ این امر اثر منفی و سوئی برای مردم دارد؛ همچنین تعطیل کردن مساجد در ظهر روز جمعه هم کار شایسته‌ای نیست






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6