معاون فرهنگی جامعه المصطفی مشهد: سربلندی و عزت همیشه از آن جبهه حق است

حجت الاسلام حسن اخلاقی

 

حجت الاسلام اخلاقی گفت: با وجود رنج ها، سختی ها و فراز و نشیب های فراوان که در مسیر حق وجود دارد اما سربلندی و عزت همیشه از آن حق است و ما مأمور به صبر و استمرار حرکت خود در این مسیر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسن اخلاقی، معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد پیش از ظهر امروز در همایش پاسداشت شهید شیخ نمر و حجت الاسلام خادم الخمسه، طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر با عنوان «رسواگر اسلام آمریکایی»، گفت: در طول تاریخ بشر همواره درگیری میان جریان حق و باطل وجود داشته و با وجود این که گاهی به ظاهر جریان حق شکست خورده است اما با این جود هر فرد منصفی تصدیق می کند که آنچه باقی مانده، حق و اهل حق بوده اند.
وی اظهار کرد: با وجود رنج ها، سختی ها و فراز و نشیب های فراوان که در مسیر حق وجود دارد اما سربلندی و عزت همیشه از آن حق است و ما مأمور به صبر و استمرار حرکت خود هستیم که در این صورت نصرت الهی نیز شامل حال ما خواهد شد.
حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به شهادت شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان به دست آل سعود و نیز قطع روابط چند کشور با جمهوری اسلامی ایران، افزود: این کشورها عددی نیستند که قطع رابطه شان با ما مشکل ساز باشد؛ ایران ۷۵ میلیون مبارز و حامی مکتب حسینی دارد.
سکوت در مقابل منکرات، به عنوان ترک واجب، گناه است
در ادامه، حجت الاسلام خادم الخمسه، از اساتید حوزه علمیه مشهد که در جریان امر به معروف و نهی از منکر از سوی اشرار مورد ضرب و جرح واقع شده بود، ضمن شرح نحوه مجروحیت خود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر حقیقتا یک واجب فراموش شده است چرا که همه ما از وجوب آن اطلاع داریم اما حتی درباره نزدیکان خود نیز عامل به آن نیستیم.
وی با بیان این که گناه تنها انجام عمل حرام نیست بلکه شامل ترک واجب نیز می شود، افزود: بر همه مسلمانان مکلف واجب است در هر جا گناه و خلاف شرع یا قانون می بینند با رعایت شرایط، تذکر دهند و اگر کوتاهی کنند قطعا مسؤول خواهند بود.
این جانباز امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: حتی اگر امر به معروف یا نهی از منکر ما تأثیرگذار هم نباشد، حداقل ما وظیفه خود را انجام داده ایم.
گفتنی است در پایان این همایش با حضور اعضای شورای شهر مشهد از حجت الاسلام خادم الخمسه تجلیل شد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6