آیت الله علوی گرگانی: اعدام شیخ نمر انتقام آل‎سعود از شیعیان بود/ نفاق ترکیه به تکفیری ها کمک کرد

1/ آیت الله علوی گرگانی

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی اعدام شیخ نمر را انتقام آل‎سعود از شیعیان به دلیل شکست تکفیری‎ها در سوریه و عراق توصیف و از برخورد و عملکرد منافقانه دولتمردان ترکیه که سبب قدرت گرفتن جریان های تکفیری شده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی امش در دیدار با حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق گفت: اگر موصل از لوث داعش آزاد شود، ضربه بزرگی به این گروه تروریستی وارد شده و در آستانه نابودی قرار می گیرد.

 

وی افزود: اعدام شیخ نمر به دلیل غضب آل سعود از شکست های پی در پی در عراق و سوریه است. عربستان که در سوریه و عراق سیلی محکمی خورده بود می خواست از شیعیان انتقام بگیرد، بنابراین زهر خود را ریخت و شیخ نمر را اعدام کرد.

 

این مرجع تقلید بر نابودی تکفیری ها تأکید کرد و ادامه داد: اوضاع شیعیان در قطیف و العوامیه عربستان بسیار سخت است و دشمنان هم اکنون نسبت به همه شیعیان حساس شده اند.

 

وی تصریح کرد: امیدوارم در آینده ای نزدیک خبر پیروزی قطعی شیعیان برسد و دین و مذهب حقیقت در سراسر جهان گسترده شود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی از عملکرد دولت ترکیه به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت ترکیه همیشه خوی منافقانه ای دارد و نفاق آنها سبب ضربه زدن به سوریه شده است. اگر ترکیه به کمک می آمد بسیاری از مشکلات حل می شد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: اگر ترکیه با صهیونیست ها کنار نمی آمد تکفیری ها چنین قدرتی بدست نمی آوردند. متأسفانه ترکیه هم اکنون نیز وارد خاک عراق شده و به این کشور تجاوز کرده است.

 

وی عملکرد سازمان ملل را نیز دارای تناقض دانست و تأکید کرد: سازمان ملل هنگامی که تکفیری ها محاصره شده بودند به حمایت از آنان شتافت اما هیچ حمایتی از ملت مظلوم سوریه انجام نمی دهد. همه اینها با هم هستند و تنها در ظاهر به مخالفت با تکفیری ها می پردازند./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9