عضو اتاق فکر تبلیغ: امت اسلامی با اتحاد و همدلی امنیت را به جهان اسلام برگردانند

حجت الاسلام حسن اخلاقی

 حجت الاسلام اخلاقی گفت: شیعه و اهل سنت باید با اتحاد خود وهابیت و نگاه افراطی و سلفی را به حاشیه براند، امنیت را به جهان اسلام برگرداند و سرزمین وحی را از لوث وجود تفکر ضد بشری وهابیت پاک کند.

حجت الاسلام حسن اخلاقی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مشهد در حاشیه همایش پاسداشت شهید النمر باقرالنمر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: آل سعود با به شهادت رساندن غریبانه شیخ نمر گامی مهم را در مسیر از بین بردن حکومت خود برداشت چرا که اعتراض به این اقدام مذبوحانه تنها مختص جوامع شیعی نبوده و قلوب همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را جریحه دار کرده است.
وی با اشاره به سابقه آل سعود در همکاری با استکبار جهانی برای ایجاد آشوب در منطقه، روشنگری در این زمینه و ارائه طریق به مردم را بر عهده علما و نخبگان دانست و افزود: شیعه و اهل سنت باید با هم جریانی را تشکیل دهند که وهابیت و نگاه افراطی و سلفی را به حاشیه براند، امنیت را به جهان اسلام برگرداند و سرزمین وحی را از لوث وجود تفکر ضد بشری وهابیت پاک کند.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با تأکید بر لزوم تشکیل کنفرانسی بین المللی در جهان اسلام با حضور نخبگان شیعه و سنی، اضافه کرد: سازمان هایی مانند مجمع تقریب و کنفرانس اسلامی باید تمام مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت را برای محکوم کردن این فاجعه غیرانسانی و غیراسلامی کنار هم قرار دهند.
شاهد نوعی مسامحه در سیاست خارجی خود هستیم
حجت الاسلام اخلاقی درباره واکنش های داخلی به اعدام شیخ نمر، گفت: دیپلماسی خارجی ما باید فعال تر شود تا کشورهای اسلامی در معرض آگاهی کامل نسبت به عواقب این حادثه قرار گیرند.
وی ادامه داد: مردم، علما و نخبگان کشورهای اسلامی در این زمینه باید توجیه شوند تا هم توطئه عربستان در تبلیغات سوء علیه ایران کنترل شود و هم در سیاست خارجی خود بتوانیم جبهه ای واحد را علیه فعالیت تندروهای وهابی ایجاد کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که در سیاست خارجی خود شاهد نوعی مسامحه هستیم، تصریح کرد: سیاسیت خارجی به فرموده رهبر معظم انقلاب باید بر اساس عزت و حکمت باید باشد؛ عزت جمهوری اسلامی امروز اقتضا می کند که در مقابل فعالیت های کودکانه عربستان حرکت مناسبی داشته باشیم.
وی درباره اقدامات عملی جهان اسلام علیه جنایات جریان تکفیر و آل سعود، خاطرنشان کرد: در این زمینه در داخل کشور مشکلی نیست اما در حوزه بین الملل باید از ابزارهایی مانند سازمان ملل و کنفرانس اسلامی و گروه های هم پیمان با ایران چه در لبنان و کشورهای آفریقایی و آمریکایی استفاده و با ایجاد فضای تبلیغی علیه تفکر سلفی، به اتحاد درون امت اسلام کمک کنیم.
مردم ما حاضر نیستند ریالی به تفکر سلفی گری و تکفیری کمک کنند
حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به تعطیلی عمره، یادآور شد: مردم ما به هیچ وجه راضی نیستند ریالی به تفکر سلفی گری و داعشی که همواره مایه تفرقه و خونریزی بوده است کمک کنند.
وی افزود: در رابطه با حج تمتع به دلیل این که هم واجب الهی است و هم حضور مردم ما در حج می تواند بسیاری مسائل و سوء تفاهمات علیه شیعه را حل کند، شاید هنوز زود باشد که تصمیم گیری کنیم اما امیدواریم در موقع لزوم، تصمیمی صحیح مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اتخاذ شود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 7