عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان : مسؤولان در تصمیم گیری ها اقتضائات مشهد را رعایت کنند


حجت الاسلام اخلاقی خواستار مراعات اقتضائات شهر مشهد و حرمت علما و حوزه علمیه در تصمیم گیری برای صدور مجوز کنسرت موسیقی شد.

حجت الاسلام حسن اخلاقی امیری  عضو شورای شهر مشهد، خبرگزاری رسا، پیرامون بحث موسیقی و برگزاری کنسرت در مشهد گفت: در احکام اسلام به تناسب محیط هایی که در آن هستیم از نظر شرعی اگر موسیقی مجاز باشد انسان موظف است یک رعایت ویژه ای نسبت به برخی از اماکن و برخی از زمان ها داشته باشد.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان افزود: این موضوع یک دقت و حساسیت ویژه ای می طلبد؛ موسیقی به عنوان یک ابزار در بعضی از موارد پذیرفته شده است. مثل زمان جنگ و جهاد که برای انسان ها از نظر توانایی در مبارزه، روحیه ایجاد می کند که در جنگ های قدیم داشتیم و در جنگ های جدید هم داریم در هشت سال دفاع مقدس آهنگ موسیقیایی خود کمک می کرد به ایجاد روحیه در رزمندگان و به عنوان یک ابزار از آن استفاده می شد.

وی ادامه داد: این که عرض می کنیم موسیقی در زمان جنگ، مراد آهنگ هایی که در زمان دفاع مقدس، آهنگران و دیگران می خواندند و یک مارش نظامی بود که نواخته می شد و این یک ابزاری در خدمت مصالح نظام بود.

عضو شورای شهر گفت: اصل استفاده و بهره گیری از موسیقی در این زمینه ها کسی خدشه ندارد و مطرح است. اما واقعیت این است در شهر مقدس مشهد و با وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و این که زائران و دلباختگان آن حضرت به عنوان کسب معرفت به زیارت حضرت آمده اند مسأله فرق می کند.

وی افزود: سراسر عالم هرکجا اقتضائات خاص خودش را دارد شرایط مشهد شرایطی خاص است که باید در اجرای برخی از برنامه ها از جمله بحث کنسرت و موسیقی آن شرایط خاص مشهد مقدس و حضور علما، بزرگان و حوزه علمیه کهن و مردم متدین این شهر لحاظ شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان داشت: آن چه که امروز از مسؤولان محترم انتظار می رود رعایت اقتضائات شهر مقدس مشهد است شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی اصلی این قضایا که در کشور به این موضوع رسیدگی می کند دغدغه علما، بزرگان و نخبگان را مورد توجه قرار دهد که این می تواند به عنوان همدلی که رهبر بزرگوار انقلاب برای سال جاری انتخاب کردند نزدیک باشد.

وی افزود: انتظار این است که متولیان امر با توجه به اقتضائات و دغدغه اندیشمندان و بزرگان در این شهر مقدس آن چه که مناسب با این شهر و وجود نازنین امام علی بن موسی الرضا(ع) است را تصمیم گیری کنند و اقتضائات شهر را نادیده نگیرند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =