مراقب نفوذی ها در مجلس خبرگان باشید

مراقب نفوذی ها در مجلس خبرگان باشید
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان حجه الاسلام والمسلمین جعفر طباطبایی با بیان این مطلب که  نفوذی که مدنظر رهبر انقلاب است، نفوذ در خبرگان است، افزود: اگر می بینیم امروز وضع حجاب در جامعه ما به فساد کشیده شده به خاطر این است که مدتی افراد نالایق و منافقی در راس امور قرار گرفتند و امور جامعه را اینچنین تدبیر کردند. خداوند به همه ما توفیق دهد تا در انتخابات خبرگان نفوذی ها را انتخاب نکنیم. اگر هوشیار نباشیم و نفوذی ها به مجلس شورای اسلامی و خبرگان راه پیدا کنند اوضاع سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

وی با مهم خواندن تبیین بحث نفوذ گفت: نفوذ یعنی کسی که در دل قصد شر دارد اما دیگران او را آدمی ظاهرالصلاح ارزیابی می کنند. قرآن، پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم ) را نیز از چنین خطری آگاهی می دهد و می گوید تو آن ها را نمی شناسی اما ما می دانیم آن ها چه کسانی هستند. لذا باید جستجوی بیشتری در اغراض افراد داشته باشیم و ببینیم از ابتدای انقلاب سود این افراد بیشتر بوده است یا ضررشان. کار به این راحتی ها نیست که برخی خیال می کنند.

ایشان با تاکید بر این مطلب که مسئله خبرگان رهبری بسیار اهمیت دارد. خاطر نشان کرد: کسی که می خواهد نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با تمام احکام و شرایطش انتخاب کند باید به همه جوانب فقه آشنایی داشته باشد تا دچار اشتباه نشود.

حجه الاسلام طباطبایی نفوذی های مدنظر رهبر معظم انقلاب ( حفظه الله ) را بیشتر نفوذ در خبرگان دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز کسانی هستند که آیت الله هم خطاب می شوند اما به جرئت می گویند موی پیدای زن ها در انظار ایرادی ندارد. یک چنین افرادی لیاقت خبرگان را ندارند و اگر سر کار بیایند، خدا می داند فردا بر سر اسلام چه خواهد آمد.

وی افزود: اگر می بینیم امروز وضع حجاب در جامعه ما به فساد کشیده شده به خاطر این است که مدتی افراد نالایق و منافقی در راس امور قرار گرفتند و امور جامعه را اینچنین تدبیر کردند. خداوند به همه ما توفیق دهد تا در انتخابات خبرگان نفوذی ها را انتخاب نکنیم. اگر هوشیار نباشیم و نفوذی ها به مجلس شورای اسلامی و خبرگان راه پیدا کنند اوضاع سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

حجه الاسلام والمسلمین طباطبایی در بحث نظارت بر رهبری اظهار کرد: نظارت بر رهبری این نیست که خبرگان بررسی کند رهبری با چه کسانی نشست و برخاست می کند، کجا می رود، کجا می آید و از این قسم امورات، بلکه منظور نظارت بر فتاوای رهبری در عرصه اجتماعی و سیاسی است.

وی عنوان کرد: بحث نظارت بر عملکرد یعنی نظارت بر فتاوا. در زمان مرحوم امام خمینی(ره)، وقتی ایشان فتوای حلیت شطرنج را صادر کردند آیت الله قدیری به ایشان تذکراتی دادند و تبعات آن را گوشزد کردند، و چند نوبت نیز بین آن ها مکاتباتی صورت گرفت، به گونه ای که امام در نهایت فتوای خود را با احتیاط بیان کردند.

ایشان تاکید کرد: باید اختیارات ولایت فقیه و جایگاه رهبری را همان گونه که مرحوم حضرت امام خمینی(ره) قائل هستند ، با همان سیطره ولایت شناخت و قبول داشت، نه آن گونه که برخی بزرگان بیان کرده اند. به نظر بنده اگر کسانی به این میزان از اختیارات برای ولی فقیه قائل نباشند و وارد مجلس خبرگان شوند، مشکلاتی ایجاد می شود.

چگونه مانع ورود نفوذی ها به مجلس خبرگان شویم

وی در پاسخ به این سوال که چگونه مانع ورود نفوذی ها شویم گفت: بهترین راه سوال کردن از علمایی است که بدون سوء نظر و متقی هستند. باید با این ها مشورت کرد. علمایی که سال ها در حوزه درس خوانده اند، با فقه آشنایی دارند، در جریان مسائل سیاسی روز هستند و تمام آرزوی شان پیشرفت جمهوری اسلامی و رسیدن به آرمان های بلند انقلاب و امام راحل می باشد.

استاد درس اخلاق حوزه در ادامه با تشریح یکی دیگر از راه های شناخت نفوذی ها گفت: بعد از تایید صلاحیت های خبرگان حقیقتا هیچ ایرادی از طرف افرادی که نتوانستند صلاحیت لازم را اخذ کنند وارد نیست؛ زیرا زمانی که در شورای نگهبان صلاحیت ها را بررسی می کنند، پرونده آن ها بی اسم است. یعنی اصلا مشخص نیست پرونده ها مربوطه به چه کسانی است تا خدایی ناکرده اغراض شخصی جایی برای بروز پیدا نکند. بنابراین یکی دیگر از راه هایی که مردم می توانند افراد را بشناسند زمانی است که شورای محترم نگهبان فهرست نهایی نامزد های انتخاباتی را منتشر می کند. آنجا می شود دید چه کسانی تمکین می کنند، چه کسانی از راه قانونی اعتراض می کنند و چه کسانی دنبال فتنه انگیزی خواهند رفت.

وی در رابطه با بحث مطرح شده این روزها مبنی بر شورایی شدن رهبری گفت: اگر رهبری شورایی هم بخواهد بشود باز خود آن شورا نیازمند یک رییس است که حرف آخر را بزند. یک نفر باید باشد که مسئولیت امور را قبول کند و زیر بار تعهد سنگین ولایت برود. بنابراین شورایی شدن رهبری از اساس خلاف عقل است و تحقق یک چنین چیزی اصلا ممکن نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 8 =