مهم‌ترین هدف دشمن از تحریم اقتصادی ایران اسلامی دور کردن مردم از رهبر انقلاب است

حجت الاسلام مقری
امام جمعه نیشابور در بیان اهداف دشمن از تحریم ایران، گفت: یکی از اهداف مهم دشمن در تحریم اقتصادی ایران، دور کردن مردم از رهبر انقلاب است تا مردم را در مقابل رهبری قرار دهند.

 خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل مقری مؤذن، امام جمعه نیشابور پنجشنبه شب در جمع مردم در حسینیه امام رضا (ع)  مشهد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بزرگترین نعمت برای انسان نعمت عقل است و این نعمت انسان را بر دیگر موجودات از جهاتی ممتاز کرده و تحولات عظیمی در زندگی بشر به وجود آورده است. علم، دانش، فناوری و سلطه ای که بشر بر عالم دارد و همچنین بکارگیری مخلوقات و اشیاء حاصل از این نعمت است.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: اما عقل انسان با تمام عظمتش قادر به درک همه واقعیات نیست و توان دستیابی به نقشه راه زندگی و سعادت ابدی را ندارد چون وراء دانش و عقل بشری است و تنها راه رسیدن به سعادت، وحی و هدایت الهی است و راهی جز آن وجود ندارد.

نیاز بشر به دین و وحی همیشگی است

وی به پیشرفت علوم و دانش امروزی بشر اشاره و تصریح کرد: طبق آیه ۲ سوره جمعه، پیامبر (ص) در جامعه امی برانگیخته شده است و جامعه بشری چه در زمان حیات پیامبر (ص) و چه بعد از حیات ایشان، نسبت به آن چه پیامبر (ص) بیان می کند امی است، هر چند بشر امروز از نظر تکنولوژی، علم و دانش بسیار پیشرفته شده است ولی بشر را از حالت امی بودن خارج نمی کند.

امام جمعه نیشابور مطاع بودن پیامبر (ص) را به اذن خدا دانست و تأکید کرد: به تعبیر قرآن پیامبر (ص) برای اطاعت فرستاده شده است و باید با تمام وجود در برابر پیامبر (ص) تسلیم بود، چون پیامبر (ص) حکم خدا را تبیین و تفسیر می کند و اگر جایی انسان راهش از پیامبر (ص) جدا شد امر شده فورا برگردد و تحت هیچ شرایطی امت نباید از مسیر پیامبر (ص) جدا شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ در ادامه افزود: خداوند متعال در وجود پیامبر (ص) نعماتی قرار داده است تا جامعه اسلامی گرد ایشان بماند. مهربانی و محبت ایشان نسبت به مسلمانان، بخشش، مشورت و استغفار از خدا برای مردم در وجود پیامبر (ص) بود تا بهانه ای برای دور شدن مسلمانان از ایشان نباشد.

حجت الاسلام مقری به حربه های دشمن علیه پیامبر(ص) پرداخت و تشریح کرد: در ابتدا دشمنان سعی کردند از طریق مفاهیم، پیامبر (ص) را زیر سؤال ببرند تا ایشان از اصول دست بردارند. آنان می گفتند پیامبر (ص) مطاع باشد ولی نه به اذن خدا. در مرحله ای دیگر دشمن سعی کرد شخص پیامبر (ص) را حذف کند. تحریم اقتصادی مسلمانان توسط آنان صورت گرفت تا مردم از اطراف پیغمبر (ص) پراکنده شوند.

وی تحریم های دشمن را حربه ای جهت دور کردن مردم از انقلاب و رهبری دانست و گفت: اگر به زمان حال به دقت بنگریم متوجه می شویم که یکی از اهداف دشمن از تحریم ایران، دور کردن مردم از انقلاب و رهبری است و می خواهند مردم را در مقابل ایشان قرار دهند.

امام جمعه نیشابور در ادامه افزودئ: دشمن از خزائن الهی شیعیان اطلاعی ندارد، خزائن ما صبر و مقاومت، توکل، عشق به امام حسین(ع) و عشق به پروردگار است و آنان نمی فهمند که انقلاب به خاطر خزائن الهی ماندگار شده و خواهد ماند.

عضو اتاق فکر تبلیغ در پایان تصریح کرد: فرمایشات رهبر انقلاب در مورد انتخابات کلید واژه است و باید هر چه در توان داریم به کار ببریم و در کنار رهبر و انقلاب باشیم. جامعه تحت هر شرایطی باید مطیع رهبری باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 13