دولت‌ها کمکی به ساخت زائرسراهای ارزان قیمت نکرده‌اند/ تکیه بر کمک های مردمی در احداث زائرسراها

آیت الله علم الهدی
نماینده ولی فقیه در مشهد با بیان این که تصمیم به پیگیری مطالبات رهبری در خصوص زائرسرای ارزان قیمت را با تکیه بر کمک های مردمی گرفتیم، گفت: دولت‌های مختلف کمکی به ساخت زائرسراها در مشهد نکرده‌اند.

 خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی زائرسرای ارزان قیمت استان سیستان و بلوچستان در بلوار وحدت، گفت: مشکل اصلی زائرانی که از نقاط دور برای آن ها زیارت امام رضا(ع) تشرف می یابند، مسکن است.

وی با تأکید به تأمین مسکن برای زائران امام رضا(ع) اظهار کرد: برای زائران در مشهد مسأله مسکن نسبت به سایر امکانات زیارت در اولویت قرار دارد چون وسایل ایاب و ذهاب و وسیله نقلیه عمومی وجود دارد و گذراندن معیشت روزانه نیز تفاوتی ندارد.
آیت الله علم الهدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در تأمین زائرسرای ارزان قیمت برای قشر آسیب پذیر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از مدت ها قبل در خصوص زائرسرای ارزان قیمت برای قشر آسیب تأکید و در دولت های مختلف این دستور را ابلاغ می کردند و آن ها نیز علی رغم وعده هایی که به ایشان می دادند، اقدامی صورت نمی گرفت.
نماینده ولی فقیه در مشهد با بیان این که تصمیم به پیگیری مطالبات رهبری در خصوص زائرسرای ارزان قیمت را با تکیه بر کمک های مردمی گرفتیم، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب از این که این دستور ایشان با توجه به اهمیت آن به انجام نرسیده است، متأثر بوده بنابراین تصمیم گرفتیم بدون اتکا به بوجه های حکومتی و تکیه بر کمک های مردمی این مسأله را پیگیری کنیم.
وی با بیان ابن که کسانی که زمینه زیارت دیگران را فراهم می کنند در ثواب زیارت آن ها دخیل هستند، گفت: ثواب هر زیارت اگر بنا باشد معادل هزار حج و هزار عمره باشد، کسانی که در این زائرسرا ها کمک می کنند در ثواب زیارت همه زائران دخیل هستند و با توجه به این که این زائرسراها سال های زیاردی به زائران خدمات می دهد ثواب آن ها نیز در برنامه عمل شما ثبت می شود.

 

آیت الله علم الهدی با توصیه به مسؤولان شهری در توجه ویژه به این زائرسرا اظهار کرد: در این زائرسرا دو نوع مهمان حضور می یابد، مسؤولان شهری و استانداری با توجه به امکانات و اختیارات خود در تأمین نیاز علاقه مندان به اهل بیت(ع)  بیشتر توجه داشته باشند.

امام جمعه مشهد با اشاره به حضور شیعه و اهل سنت از سیستان و بلوچستان در مشهد، خاطرنشان کرد: از نظرامام رضا(ع) نوع مهمان تفاوتی ندارد و هر کسی با هر فکر و اندیشه ای و با انگیزه زیارت به مشهد برای زیارت ثامن الحجج(ع) حضور یابد، حضرت پذیرایی می کند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    9 + = 13