جایگاه ولایت فقیه برای جامعه تبیین شود

 آیت الله علوی گرگانی
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که اصل ولایت فقیه متعلق به امام زمان(عج) است، تصریح کرد: ولایت فقیه باید برای همه افراد روشن شود زیرا افراد فراوانی وجود دارند که نمی دانند ولایت فقیه چیست؛ برخی گمان های نادرستی درباره ولایت فقیه دارند در حالی که خداوند آن را تعیین کرده و یک ولایت اعتقادی است.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی استان قم با اشاره به آیه ۹۷ سوره نساء بیان داشت: خداوند راه های سعادت و عوامل نابودی انسان را در قرآن کریم بیان کرده و در کنار قرآن کریم نیز افرادی فرستاده است که مبین آن باشند.

وی ادامه داد: خداوند در آیه نساء می فرماید «شخصی که دارای عمل صالح باشد سعادتمند است» عملی که مورد پسند خدواند و عقلای جامعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اشخاصی که عمل صالح انجام می دهند دو دسته می باشند، برخی عمل صالح انجام می دهند اما اعتقادی به آن ندارند بلکه تصادفا انجام می دهند یا این که می خواهند در دید دیگران خوب جلوه داده شوند؛ این گونه موارد در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز فراوان دیده شده است.

وی اضافه کرد: و برخی نیز با اعتقاد و هدفی مقدس آن عمل را انجام می دهند و مزد خداوند به افرادی تعلق می گیرد که با اعتقاد عمل صالحی را انجام می دهند؛ مزد دادن خداوند به اعمال صالحی که پشتوانه اعتقادی دارند یک امر عقلی است و انسان نیز به شخصی مزد می دهد که برای او کار کرده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خداوند به اندازه یک سر سوزن به فردی ظلم نمی کند، گفت: اگر عمل شخصی همراه با ایمان باشد خداوند مزد او را به گونه کامل خواهد داد بلکه بیشتر از حقش نیز خواهد داد زیرا خداوند کریم است و کارش نیز کریمانه است.

وی خطاب به مسؤولین کشور بیان داشت: لباس خدمت در تن شما است بنابر این نیت خود را نیز برای خداوند خالص گردانید زیرا کشور ما برای امام زمان(عج) است و خدمت هم باید برای وی باشد که در این صورت سرباز امام زمان(عج) خواهید بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که اصل ولایت فقیه متعلق به امام زمان(عج) است، تصریح کرد: ولایت فقیه باید برای همه افراد روشن شود زیرا افراد فراوانی وجود دارند که نمی دانند ولایت فقیه چیست؛ برخی گمان های نادرستی درباره ولایت فقیه دارند در حالی که خداوند آن را تعیین کرده و یک ولایت اعتقادی است زیرا خداوند ولایت را به پیامبر اکرم(ص) عطا کرده و پیامبراکرم(ص) نیز به ائمه معصوم(ع) عطا کرده و ائمه معصوم(ع) نیز برای خود جانشین معین کرده اند بنابراین ولایت برای خداوند است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11