مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: اصلاح وضعیت حجاب در گروی اصلاح زیرساخت‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز عفاف یک مسئله شخصی نیست بلکه تمام ابعاد اجتماعی را در بر می‌گیرد، گفت: اگر بخواهیم مسئله عفاف وحجاب را جدی پیگیری کنیم باید به زیرساخت‌ها توجه کنیم.

خبرگزاری فارس: اصلاح وضعیت حجاب در گروی اصلاح زیرساخت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمود مرویان حسینی در جلسه ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در اداه‌کل تبلیغات فعالیت‌های آموزشی را برای گروه‌های مختلف در قالب آموزش‌های عفاف و حجاب پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در این طرح‌ها تلاش شده آسیب‌شناسی حوزه‌های سنی مختلف برای عفاف و حجاب صورت گیرد و به نقطه‌های خلاء توجه شود، همچنین سعی شده یک متن تخصصی مبنی بر آموزه‌های اسلامی تدوین شود تا فرایند آموزشی منجر به آموزش حقیقی و اجرایی با کمک دستگاه‌های مرتبط شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان کرد: یکی از اقدامات ما تدوین کتاب‌های داستان در حوزه سبک زندگی اسلامی مبتنی بر طرح دین، نشاط، زندگی بود که برای گروه‌های آموزشی اجرا شد و گفتمان اصلی این کتاب‌ها بحث عفاف و حجاب است که برای ۴۰ هزار نفر مخاطب طی چند سال اخیر تهیه شده و مطابق نظرسنجی‌های انجام شده ۸۶ درصد از این گروه‌ها  رضایت خود را این گونه اعلام کرده بودند که تاکنون محتوای تأثیرگذاری مانند این متن‌ها ندیده‌ بودند.

مرویان حسینی خاطرنشان کرد: در بحث دانشجویی هم گفتمان عفاف و حجاب را برای دانشجویان مشهد و شهرستان‌های استان اجرا کردیم که استقبال خوبی از آنها شد، همچنین در گروه والدین با جلسات تخصصی که به همراه آموزش و پرورش برای این عزیزان برگزار کردیم شیوه آشنایی والدین با موقعیت‌های کنونی جوانان مطرح شد.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با اشاره به اهمیت جدی گرفتن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: امروز عفاف یک مسئله شخصی نیست بلکه تمام ابعاد اجتماعی را در بر می‌گیرد به‌گونه‌ای که امروز شاهد هستیم دنیا به مسائل اجتماعی توجه ویژه دارد، لذا اگر بخواهیم مسئله عفاف و حجاب را جدی پیگیری کنیم باید به زیرساخت‌ها توجه لازم داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در عرصه خطر نفوذ دشمن، یادآور شد: حجم زیادی از مسائل پیرامون عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی وجود دارد که می‌توان با پرداختن به آن هر دو مورد را اجرا کرد.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 12