حمله به منزل شیخ زکزاکی برنامه‌ریزی شده بود/ سلاح‌هایی که در حمله به شیعیان نیجریه استفاده شد در جنگ با بوکوحرام نبود

داماد شیخ زکزاکی با بیان اینکه حمله به منزل شیخ زکزاکی برنامه‌ریزی شده بود، گفت: سلاح‌هایی که در حمله به شیعیان نیجریه استفاده شد در جنگ با بوکوحرام نبود.

خبرگزاری فارس: حمله به منزل شیخ زکزاکی برنامه‌ریزی شده بود/ سلاح‌هایی که در حمله به شیعیان نیجریه استفاده شد در جنگ با بوکوحرام نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم عقیل ظهر امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهدای نیجریه که در مهدیه برگزار شد، اظهارکرد: کسانی بودند که خانه‌هایشان نزدیک منزل ما بود و بعد از این اتفاق خوشحالی کردند و حتی صراحتا از آتش نظامی نیجریه حمایت کردند منتهی میلیون‌ها نفر مومن حقیقی در کل کشور دلشان آتش گرفت.

داماد شیخ زکزاکی افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند که مومنین همراه و همدل هم هستند لذا معنای این جمله را ما درک کردیم و به همین خاطر از شما تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: گفته‌ها در رابطه با اتفاقی که برای شیخ زکزاکی افتاد بسیار زیاد است و نمی‌شود همه مباحث را بیان کرد ولی شما مطمئن باشید که این حرکت برنامه‌ریزی شده بود اینکه شیخ زکزاکی و یارانش را در همان روز به شهادت برسانند و آنها با همین نیت آمده بودند.

عقیل ادامه داد: یک فرد نظامی که در این حملات شرکت کرده بود بعد از چند روز خودش از طریق رادیوهای خارجی اعلام کرد که اسلحه‌ای که در حمله به منزل شیخ زکزاکی و حسینه بقیه‌الله استفاده کردند را در جنگ با بوکوحرام مشاهده نکرده بودند لذا با تمام قدرت و امکاناتشان این حمله را انجام دادند.

وی تاکید کرد: شیخ زکزاکی از سال ۱۹۷۸ میلادی مصادف با سال ۱۳۵۶ مورد توطئه‌های دشمنان قرار داشت و بیش از ۳۰ سال است که می‌خواهند او را به شهادت برسانند و خود شیخ زکزاکی هم این را اعلام کرده بود، اینکه در آن زمان شیخ زکزاکی دانشجو بود و چطور تشخیص داده بودند این فرد برایشان خطرناک است مورد توجه قرار دارد.

روایت دختر شیخ زکزاکی از ابعاد جنایات ارتش نیجریه

دختر شیخ زکزاکی گفت: کسانی که مشاور حقوقی حکومتند همه وهابی هستند و اینطور که گفته شده رئیس حکومت نیجریه از این اتفاق بی‌اطلاع بوده درنتیجه سئوال ما این است که چه کسی دستور حمله و کشتار شیعیان را داده است؟

خبرگزاری فارس: روایت دختر شیخ زکزاکی از ابعاد جنایات ارتش نیجریه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دختر شیخ زکزاکی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهدای نیجریه که در مهدیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهل روز از آن اتفاق می‌گذرد و هیچ خبری از پدرم ندارم.

دختر شیخ زکزاکی افزود: به ما اطلاع دادند که یک نفر پدر ما را دیده است ولی هیچکدام از خانواده یا نزدیکانش را نگذاشتند که او را ببینند و حرف ما این است که چرا نمی‌گذارند که اعضای خانواده پدر را ببینند؟ همچنین باید گفت چهل روز گذشته اما هیچ جنازه‌ای از شهدا تحویل نگرفته‌ایم.

وی بیان کرد: کسانی که دستگیر شدند زخمی هستند و بدون معالجه آنها را به زندان بردند و برخی به دلیل خونریزی در زندان شهید شدند و تعدادی هم در پایگاه نظامی حضور دارند و این در حالیست که حدود ۷۳۰ نفر ناپدید شده اند و هیچ خبری از آنها در دست نیست.

وی عنوان کرد: چندین خانواده هم‌اکنون داغدار هستند به عنوان مثال یک نفر از بانوان ما دو فرزند پسر و دخترش و شوهرش ناپدید شدند و بعد از این اتفاق هر چیزی که داشتیم ویران شد و اثری از آن باقی نگذاشتند.

دختر شیخ زکزاکی در حالیکه صحبت‌هایش با اشک و ماتم همراه و مردم را تحت تاثیر قرار داده بود، تصریح کرد: حتی به قبرستان شهدای ما که سه نفر از برادرانم در آنجا دفن هستند هم رحم نکردند، آنجا را آتش زدند و ویران کردند و همچنین افرادی که در منزل پدرم حضور داشتند را در یک اتاق جمع کرده و همه آنها را آتش زدند.

وی ادامه داد: از نظر من اتفاقی که افتاد شبیه به وقایع کربلا بود چون حتی خانم‌هایی که دستگیر شدند هم چادرهایشان به همراه انگشتر و گوشواره‌هایشان از آنها گرفته شده بود حتی خواهرم می‌گفت عده‌ای که زخمی بودند در پایگاه با همان وضعیت خونریزی شهید شدند.

دختر شیخ زکزاکی تصریح کرد: روز گذشته یک نفر از اعضای ارتش نیجریه گفته بود تعداد کشته‌ها هفت و زخمی‌ها ۱۰ نفر است اما باید گفت این‌طور نیست و ما می‌دانیم نزدیک ۳ هزار نفر آمار کشته شده‌ها، زخمی‌ها و ناپدیدشگان است و بسیاری از جنازه‌ها توسط ارتش نیجریه را آتش زدند.

وی در پایان خواستار شد درخواست داریم از تمام مسلمانان دنیا که برای ما دعا کنند چراکه فقط با حمایت شیعیان و مسلمانان جهان به خدا توکل کرده‌ایم چون کسانی که مشاور حقوقی حکومت بودند همه وهابی هستند و اینطور که گفته شده رئیس حکومت نیجریه از این اتفاق بی‌اطلاع بوده درنتیجه سئوال ما این است که چه کسی دستور حمله و کشتار شیعیان را داده است؟

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5