آیت الله مکارم شیرازی: ماهواره ویرانگر بنیان خانواده است/ حوزه خود را آماده پاسخگویی به شبهات کند 

 آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که مسؤولیت کنونی روحانیت بسیار سنگین و مهم است، گفت: امروزه اینترنت و ماهواره ها آسیب های فراوانی وارد می کنند البته ما مانع موارد خوب نیستیم اما اگر این بدآموزی ها وارد خانه ای شود زن، مرد و جوان خانواده را گمراه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و اساتید حوزه علمیه استان البرز با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در اسلام گفت: شهید در اسلام مقام بسیار والایی دارد اما ارزش مرکب و ابزار نوشتن عالمان در پیشگاه خداوند متعال بیشتر است.
وی افزود: خون مایه حیات است اما مرکب ابزار کار عالم به شمار می رود که از مایه حیات برتر است، اگر مرکب های قلم عالمان و دانشمندان نبود خون های شهدا نیز فراموش می شد، شهید با بدن دشمن سروکار دارند اما قلم عالم با روح انسان در ارتباط است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که دانشمند باید علمش را تنها در سینه خود حفظ کند، اظهارداشت: عالم باید از طریق بیان و قلم علم خود را جاودانه کند، یکی از نیروهای مهمی که در اداره جامعه اثر دارد این است که علما علم شان را به کار گیرند.
وی ادامه داد: اساتید حوزه های علمیه که در حال پرورش طلاب هستند جهاد می کنند، ممکن است که هر یک از طلاب امروز در آینده عالم، نویسنده یا مبلغ موفق شود؛جوانان حوزوی و دانشگاهی ما منبع استعدادهای فراوانی هستند.
این مرجع تقلید با تأکید بر این که هر کدام از طلاب منبعی برای نشر معارف اسلام هستند، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم امروز در زمانی زندگی می کنیم که ابزار گناه در هیچ زمانی همانند آن آسان و فراوان نبوده است.
وی عنوان کرد: امروزه اینترنت و ماهواره ها آسیب های فراوانی وارد می کنند البته ما مانع موارد خوب نیستیم اما اگر این بدآموزی ها وارد خانه ای شود زن، مرد و جوان خانواده را گمراه می کند؛ مسؤولیت کنونی روحانیت بسیار سنگین و مهم است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: روحانیت همواره با توکل بر خدا با آماده مقابله با هجمه های دشمن باشند، همچنین طلاب باید مسلح به سلاح بیان و قلم باشند و با استفاده از ادبیات روز و جوان پسند سؤالات و شبهات جامعه را پاسخ بدهند؛ اسلام برای هر سؤالی جوابی دارد، اگر تقوا بالا نباشد عوامل نفوذ فساد در همه وجود دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 13