گسترش اسلام خواهی در جهان/ نظام سلطه به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است

حجت الاسلام مرویان حسینی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به گسترش اسلام خواهی در جهان، گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، اسلام خواهی، آرمان انقلاب اسلامی و دفاع از مظلومین به عنوان یک آرمان جدی تبدیل شده است، بنابراین نظام سلطه در پی ایجاد خدشه در وحدت بین مسلمانان است.

 خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه نشست مشترک علما و چهره های تقریبی شیعه و اهل سنت مناطق تلفیقی خراسان رضوی با تأکید به لزوم وحدت بین شیعه و اهل سنت، گفت: راهبرد وحدت بین شیعه و اهل تسنن به عنوان یک راهبرد اعتقادی در منابع اسلام ریشه دار است.

وی با اشاره به وحدت و صمیمیت به مسلمانان در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در کشور ما در طول سال های بسیار در قبل و بعد از انقلاب اسلامی مردم با یکدیگر دارای ارتباط، صمیمیت، همراهی و زندگی مشترک هستند.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به گسترش اسلام خواهی در جهان، تصریح کرد:  با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، اسلام خواهی به عنوان یک آرمان جدی تبدیل شده است و آرمان انقلاب اسلامی و دفاع از مظلومین روز به روز صحنه جدی تری در برابر نظام سلطه ایجاد می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تلاش نظام سلطه برای ایجاد نفوذ و خدشه در وحدت امت اسلام اشاره و بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و سران نظام سلطه به دنبال این هستند که به شکل های مختلف صف مسلمانان و راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی را دچار مشکل کنند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار و نظام سلطه به دنبال این هستند تا با پررنگ کردن برخی از اختلاف های فقهی و ایجاد سوء تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی بتواند راهبرد وحدت را دچار مشکل کند.

حربه های دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب

حجت الاسلام مرویان حسینی به حربه های دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب اشاره و ابراز کرد: اهانت ها و جسارت هایی به مقدسات مذاهب اسلامی ارائه می کنند و اختلاف هایی را که در فضای علمی است به مسائل بین عموم مردم تبدیل کنند و  افراد ناآگاه از مذاهب را تحت عنوان اعتقادهای دینی به جان هم می اندازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ایجاد اختلاف را هدف جریان تشیع انگلیسی و اهل سنت امریکایی عنوان و اظهار کرد: نظام سلطه با پشتیبانی و سیاست گذاری جریان تشیع انگلیسی و اهل سنت امریکایی را ایجاد کرد که با امکانات و تبلیغات در لندن و واشینگتن تأسیس شد و رسالت اصلی آن بدبین کردن، ایجاد اختلاف و درگیری بین پیروان مذاهب است.

وی افزود: اسلام عقل گرا، رحمت، منطق مدار  است و نیز فراتر از مذاهب و اقشار بوده و به عزت مسلمانان و نجات انسان می اندیشد و دشمن قصد دارد  این اسلام را تبدیل به اسلام خشونت گرا، بی منطق، اندیشه های یک سویه و مد نظر رسانه های جهانی تبدیل کند.

حجت الاسلام مرویان حسینی به وظیفه علمای دین در برابر حربه های دشمن اشاره و بیان کرد: علمای دین، دستگاه های فرهنگی و نخبگان باید تلاش هایی در برابر حربه های دشمن و خنثی سازی آن ها داشته باشند که نشست هایی با حضور علمای شیعه و سنی و بحث و گفت و گو پیرامون موضوعات مختلف از جمله این اقدامات است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 12