ضرورت تلاش در راه تحقق آرمان‌های انقلاب

ایت الله واعظ طبسی
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی باید آنچنان قوی عمل کنیم که بتوانیم به مردم آگاهی‌بخشی کرده و در مقابل عمل انجام شده قرار نگیریم.

 خبرگزاری رسا، اعضای ستاد برگزاری دهه فجر خراسان رضوی شب گذشته با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در محل تالار تشریفات آستان قدس رضوی دیدار کردند.

آیت الله واعظ طبسی در این دیدار با تبریک ایام فرخنده دهه مبارک فجر، به مسأله رفتار دقیق ائمه اطهار و رسول خدا (ص) در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی و مردمی  اشاره کرد و افزود: حضرت رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند: رسول خدا به انسان‌های صاحب کرامت احترام می‌گذاشتند به نحوی که چنین افرادی را مسؤول هدایت قبیله و یا یک گروه جمعیتی قرار می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخستین تکلیف در شرایط کنونی شناخت انقلاب و با درک صحیح از این موضوع، روش‌های همراه با اخلاص و کار برای رضای خدا را  باید در پیش گرفت، خاطرنشان کرد: هر کار مرموزی که فتنه‌گران انجام دادند و امروز به صورت سیاسی و البته به شکل دیگری اجرا می‌شود را باید خوب دید و آن راشناخت.

وی ادامه داد: از هیچ جناحی نباید تبلیغ کرد و نباید به نفع هیچ حزب و جریانی کار کنیم اما در تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی باید آنچنان قوی عمل کنیم که بتوانیم به مردم آگاهی‌بخشی کرده و در مقابل عمل انجام شده قرار نگیریم.

آیت الله واعظ طبسی با بیان اینکه باید ببینیم امروز برای اینکه افراد نفوذی وارد مجلس شوند آیا حرکاتی در حال انجام گرفتن است یا خیر؟ اظهار کرد: البته لازم نیست دعوا کنیم و در این راستا از حزب یا جریانی حمایت کنیم هنگامی که حقیقت را برای مردم تبیین کنیم خود آنها راه حقیقت را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسول خدا صاحب کرم و کرامت را مورد احترام قرار می‌دادند بنابراین ما نیز باید به این موضوع توجه کنیم ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز چه افرادی اهل کرم بوده و یا هستند اصلاً کرم به چه معنا است آیا اهل کرم در گذشته و امروز مورد احترام و تشویق قرار گرفته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: چه کرامتی بالاتر از اینکه نیروی جوان همه داشته‌های خود را در ابتدای زندگی مشترک خود را رها می‌کنند و به جبهه می‌روند تا به نفع اسلام و مسلمانان بجنگند اینگونه افراد پیش از انقلاب هم بوده‌اند و پس از انقلاب نیز مصادیقی از آن وجود داشته است.

وی جوانان پاک‌دل، حزب‌اللهی و به دنبال حفظ ارزش‌های اسلامی را نمونه‌ای از افراد صاحب کرامت دانست و بر ضرورت احترام به این قشر تأکید کرد و گفت: امروز باید قدر اینچنین جوانانی که حزب‌اللهی بوده و در راستای حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب گام برمی‌دارند را دانست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان ادامه داد:‌ در مراکزی که نیاز به نیرو داریم باید از اهل کرم و جوانان حزب‌اللهی به مفهوم واقعی کلمه استفاده کنیم البته نمی‌گویم هر کسی که مدعی حزب‌اللهی بودن است حزب‌اللهی است و نمی‌گویم کسی که ادعای پیروی از ولایت دارد ولایتمدار است اما اگر به این تشخیص رسیدیم که رابطه فردی با رهبری و انقلاب یک رابطه احساسی است باید زیر بالش را گرفت و اجازه نداد دشمن با صرف هزینه گزاف افکار وی را منحرف کند.

وی تصریح کرد: انقلاب هزینه سنگینی برای ما داشته است بنابراین امروز باید قدر آن را به خوبی دانسته و در راستای تحقق اهدافش گام

برداریم.

آیت‌الله واعظ طبسی در ادامه با اشاره به جنایات گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی نظیر یمن، سوریه و عراق خاطر نشان کرد: امروز جهان تحت تأثیر قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است آیا در این شرایط قدرتمندان آرام می‌شوند یا ساکت می‌نشینند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند، خیر بدون شک تا می‌توانند در راستای رسیدن به اهداف خود فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: ما نمی‌‌گوییم امروز نظام جمهوری اسلامی از لحاظ علمی و صنعتی جزء کشورهای پیشرفته در سطح اول است اما اگر خودمان را با کشورهایی همچون آلمان و آمریکا مقایسه کنیم می‌بینیم که قدم‌های خوبی در این ارتباط برداشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: امروز برخی مراکز پزشکی و سازمان‌های ما بسیار قوی و فعال عمل می‌کنند و در این راه موفق هستند و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در به دست آوردن اطلاعات دشمن توانمندی بسیار خوبی داریم و می‌توانیم حرکت دشمن را رصد و از آن جلوگیری کرد.

وی جنگ تحمیلی ۸ ساله دفاع مقدس را جنگی تمام عیار برشمرد که تمامی کشورهای دنیا بر علیه جمهوری اسلامی متحد شده بودند و اظهار کرد: امروز یک کشور با تفاهم چند کشور مورد فشار است، اما در دوران دفاع مقدس یک کشور با تفاهم همه کشورهای دنیا و به ویژه کشورهای منطقه تحت فشار بود، اما امام راحل با تدبیر و بیان حکمت‌آمیز انقلاب را به ثمر رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال بهتر از همیشه سالروز پیروزی انقلاب، دلهای همه ما را شاد و شادتر کند و تصویری که به جهان نشان می‌دهیم، دشمن را بیش از پیش مرعوب کند و نشان دهیم که علم و قدرت و انگیزه و علاقه و شهامت و عزتی که نظام آفرید، در همه آحاد جامعه هست و ما با همه وجود از ارزش‌ها و نظام‌مان دفاع می‌کنیم و از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم و البته دشمن را می‌شناسیم و مغرور هم نیستیم و آن تصمیماتی که باید گرفته شود را در جای خود خواهیم گرفت.

وی ایمان، اخلاص، تقوا و توکل بر خدا را از جمله ویژگی‌های اصلی امام (رحمت الله علیه ) دانست و افزود: امام راحل با این ویژگی‌های شایسته به ما آموخت که باید در راه تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرد که امروز رهبر معظم انقلاب همانند امام موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های بسیار مدبرانه، بجا و به موقعی دارد که نشان‌دهنده قدرت بالای نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ستاد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: بگذاریم این شورا همیشه مردمی بماند این روزها که در آستانه دهه فجر قرار داریم سعی کنیم هر پرچمی که به عنوان جشن و تبریک به اهتزاز درمی‌آید پرچم مردمی باشد البته دولت و دوائر دولتی خوب می‌توانند مردم را در این زمینه راهنمایی کنند.

آیت‌الله واعظ طبسی در پایان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به اطلاع‌رسانی و نقش صداوسیما در مناسبا ت دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: از صداوسیما درخواست می‌کنم آنچه در تدبیر و اندیشه یک اندیشمند است برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسمات این دهه تلاش خود را به کار گیرد.

خاطر نشان می شود در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ارایه گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده توسط این شورا پرداخت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 6 =