امور مربوط به بانوان به خودشان واگذار شود/ جامعه نیازمند ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خواستار واسپاری امور مربوط به بانوان به خودشان شد و با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، نقش حوزه های علمیه خواهران را در تحقق این مهم، برجسته توصیف کرد.

خبرگزاری رسا، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و جمعی از مسؤولان و مدیران این نهاد، وظایف حوزه‌های علمیه خواهران را بسیار سنگین و مهم خواند و اظهار کرد: درست است که این کار سابقه‌‌ای چندین ساله دارد، ولی نوپا و جدید برشمرده می‌شود.

این مرجع تقلید، با اشاره به جامعیت دستورات اسلام در هر زمینه، تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان ساخت: اگر این حوزه‌ها تشکیل نمی‌شدند، خیل عظیم زنان از یادگیری معارف ناب اسلامی محروم می‌ماندند. در این زمینه، لازم است افزون بر مردان، به بانوان نیز توجه شود.

حضرت آیت‌الله‌‌ صافی گلپایگانی از اقتضائات مواجهه با فرهنگ‌های گوناگون جهان سخن گفت و ابراز کرد: در شرایط کنونی، بهره‌مندی بانوان از معارف راستین دین، بسیار ضروری است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، بر تلاش به منظور اجرای درست برنامه‌های تدوین‌شده تأکید کرد و درباره مقام زن در اسلام گفت: زن، جایگاه بسیار والایی در اسلام دارد، ولی متأسفانه در جهان کنونی، تفاسیر انحرافی از آن ارائه می‌شود.

وی با بیان این که زن و مرد هر دو مسائلی دارند که باید به آن توجه شود، تصریح کرد:‌ اگر حرکت ما رو به جلو و درست باشد، نسل آینده از نظر علمی، دینی و اخلاقی موجب رضای خداوند خواهد بود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، با اشاره به انحطاط بنیان خانواده در مغرب‌زمین، از توجه ویژه اسلام به خانواده سخن گفت و اظهار کرد: ارتباط زن و مرد اهمیت فراوانی دارد که لازم است به آن و ابعاد گوناگونش توجه شود.
وی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، غفلت از مقاصد اصیل اسلامی را آسیب‌زا دانست و بر واسپاری امور مربوط به بانوان به آنان

تأکید ورزید.

استاد برجسته خارج حوزه علمیه قم، در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران، نزول آیات فراوانی را، که همزمان، از زن و مرد سخن به میان آورده است، نشان‌دهنده اهمیت توجه به هر دو قشر دانست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 9