انتخابات همراه با امنیت نظام را از هر خطری حفظ می کند/ با سخنان خود رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم

آیت الله جوادی آملی
حضرت آیت الله جوادی آملی به مسأله انتخابات پیش رو اشاره و تأکید کرد: انتخابات سالم و همراه با امنیت بیش از پیش موجب عزت و صلابت و شکوه ایران در همه عرصه ها می شود و نظام را از هر خطری حفظ می کند.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار رحمانی فضلی، وزیر کشور و هیئت همراه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: مردم در بخش های سیاسی مانند نماز در بخش های عبادی اند؛ نماز ستون خیمه دین است و چون دین حکیمانه سخن گفته باید صدر و ذیل دین و مکتب حکیمانه هماهنگ باشد و لذا همانطور که نماز ستون دین است، مردم به تعبیر نورانی حضرت علی(ع) ستون سیاست هستند.

وی عنوان کرد: در امور عبادی، دین ستون بسیار محکمی است و درامورسیاسی هم مردم ستون محکمی اند و دلیل این سخن جنگ ۸ ساله دفاع مقدس است که خود یک جنگ جهانی تمام عیار بود و در آن جنگ همین مردم بودند که جنگ هشت ساله را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ اگر مردم حافظ دین خود باشند و با تمام وجود دین را بپذیرند هیچ گزندی به این ستون نمی رسد.

این مرجع تقلید بیان داشت: اگر این دو یعنی دین که ستون عبادی و مردم که ستون سیاسی جامعه هستند، با هم هماهنگ باشند قدرت شکل می گیرد، ولی بعد از شکل گیری قدرت مهمتر این است که چگونه باید این قدرت را اداره کرد تا الهی شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود:اگر کسی که قدرت در دست او قرار دارد با آن ستون سیاست و عبادت هماهنگ بود این نوع قدرت باقی می ماند و ازبین نمی رود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد وگفتن: جریان برجام توفیقی بود و همه دنیا قدرت منطق ایران را دیدند و این قدرت با تکیه بر دین و مردم باعث شده قدرتهای دیگر در یک طرف میز با ایران بنشینند و در موضوعات مختلف مذاکره کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: غرور و خود خواهی موجب آبروریزی است و این امر بیانگر این حقیقت است که لحظه ای نباید قدرت خودمان را جدای از ستون دین و مردم بدانیم و از این دوستون غافل باشیم و اگر بگوییم این قدرت را خودمان ایجاد کردیم و خدا و مردم به ما کمک نکردند گرفتارغرور خواهیم شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: باید مواظب رفتار و سخنان خود باشیم و با سخنان خود رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم؛ اینکه بگوییم این قدرت الهی ومردمی است این از باب تواضع نیست بلکه سخن حق است.

وی به مسئله انتخابات هم اشاره کرده و تاکید کرد: انتخابات سالم و همراه با امنیت بیش از پیش موجب عزت و صلابت وشکوه ایران در همه عرصه ها می شود و نظام را از هر خطری حفظ می کند .

در ابتدای این دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور، به بیان گزارشی از شرائط حساس منطقه و بین الملل و مسائل داخل کشور در موضوعات مختلف پسا برجام و انتخابات پرداخت.

وی گفت: درحال حاضر و در سطح منطقه رفتار ایران الگو است و با تعامل و صحبت و پیگیریهایی که از طریق دستگاه دیپلماسی صورت می گیرد مسائل مختلف حل و فصل می شود.

رحمانی فضلی در مورد انتخابات نیز گفت: اصل حضور در انتخابات توقیق و نعمت بزرگی بوده و باید شکر گزار این نعمت باشیم، زیرا این حضور نشانه این حقیقت است که ملت اراده کرده اند و اختیار هم در دست آنها قرار دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11