فرهنگ انقلاب به نسل های جوان منتقل شود/ ضرورت تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه

آیت الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که انقلاب اسلامی باید باقی بماند، گفت: تربیت فرزندان باید به گونه ای باشد که فرهنگ انقلاب به نسل های بعدی هم منتقل شود تا فرهنگ انقلاب ادامه دار بوده و از بین نرود.

خبرگزاری رسا، جمعی از روحانیان شاغل در سپاه که برای کسب مهارت های علمی دردانشگاه شهید محلاتی به قم آمده بودند، پیش از ظهر امروز  با  حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسؤولیت علما بالاتر از دیگران است

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ابتدای این دیدار با تبریک اعیاد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه ما روحانیان باید توجه به رفتار و کردار خود داشته باشیم چرا که مسؤولیت علما بالاتر از دیگران است و روایت داریم در روز قیامت چه بسا ۷۰ نفر غیر عالم را از صراط رد می شوند ولی هنوز کار عالم دین گیر باشد.

وی با بیان این که روحانی نماینده امام زمان(عج) است و باید انتظار ائمه معصومین را جلب کند، ادامه داد:هرچه قدر روحانی اعتقادات بیشتری داشته باشد بیشتر در عمل موفق می شود و دلیل موفقیت امام خمینی(ره) هم همین بود؛ «امام خمینی(ره) نقل می کرد در خواب دیده بود که ایران در حال آتش گرفتن است و مردم در حال تماشا کردن هستند می گفت: من به سمت آتش رفتم و آن را خاموش کردم و به همین خاطر فهمیدم رهبری این نظام بر عهده من است» و به همین خاطر با عتقاد کامل ایستادگی کرد و به نتیجه هم رسید.

زعامت مردم به دست روحانیان است

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: در حرکت و کارمان باید افرادی مانند امام خمینی(ره) را الگو قرار دهیم و شما هم که در پایگاه انقلاب هستید، باید امتیاز خود را نشان دهید و با عمل خود را مقتدای دیگران بدانید چراکه شما مسؤلیت مهمی دارید و زعامت مردم به دست شما است و بنابر روایات باید مردم را بدون زبان و با عمل خود به خدا دعوت کنید.

وی افزود: در آیه ای از قرآن کریم می خوانیم، خداوند انفاق کوچک و بزرگ و قدم در هر وادی گذاشتن را می نویسد؛ بنابراین انسان در برابر خدا جوابگو است و در روز قیامت میزان خدمت و فعالیت را از انسان سؤال می کنند؛ بنابراین یکی از خدمات ارزنده نزد خدا می تواند تربیت فرزندان به گونه ای باشد که فرهنگ انقلاب به نسل های بعدی هم منتقل شود و انقلاب از بین نرود.

فرهنگ ولایت فقیه تبیین شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به برکات بسیار انقلاب اسلامی ، تصریح کرد: باید این انقلاب بماند و در همین راستا شما باید مردم را با ولایت فقیه آشنا کنید و تصورهای غلط را برطرف کنید و مشخص کنید که ما باید در مسیر اطاعت از معصوم باشیم ولی در دوران غیبت معصوم، ارجاع به راویان و فقیهان داده شده است چراکه باید خود را نسبت به انقلاب و ولایت فقیه مدیون بدانید و عمل به قرآن هم را فراموش نکنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 3