ولایت فقیه، عامل مشروعیت نظام است/ هدف دشمن آسیب زدن به رهبری است

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: دشمن می داند عامل موفقیت ما ولایت فقیه است؛ از این رو می خواهد به اشکال مختلف به این جایگاه آسیب بزند.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، امروز در مراسم ویژه دهه فجر و نشست انتخابات که در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد برگزار شد، به اهمیت مجلس خبرگان و ولی فقیه پرداخت.

وی با اشاره به این که ولایت فقیه، رمز وحدت است، ابراز داشت: وحدت و انسجام ما در پرتو رهبری امام خمینی(ره) بود.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با انتقاد از افرادی که شورای رهبری را مطرح می کنند، گفت: به نظر می رسد مغرضین بحث شورای رهبری را مطرح می کنند، ولی فقیه یک شخص است، ولی فقیه، فقیه جامعه الشرایطی است که اسلام شناس، سیاستمدار، قوی، مدیر، شجاع و با صلابت است، البته رهبر معظم انقلاب بازوان مشورتی نیز دارند، اما حرف ایشان باید فصل الخطاب باشد.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این که دشمنان تلاش می کنند با تهاجم فرهنگی ایمان و اعتقادات جامعه خصوصا نسل جوان را به چالش بکشاند، افزود: به تجربه ثابت شده است که اگر زیر سایه ولایت فقیه حرکت کنیم، توطئه های دشمن به جایی نمی رسد.

دشمن تلاش می کند به ولایت فقیه آسیب بزند

امام جمعه سابق تربت حیدریه با خاطرنشان کردن این که دشمن تلاش می کند به ولایت فقیه آسیب بزند، اظهار داشت: در عصر کنونی منافقین همان کاری را می کنند که منافقین صدر اسلام انجام می دادند، منافقین صدر اسلام می خواستند شخصیت پیامبر اکرم(ص) را مخدوش کنند و آسیب بزنند.

وی ابراز داشت: دشمن می داند عامل موفقیت ما ولایت فقیه است؛ از این رو می خواهد به اشکال مختلف به این جایگاه آسیب بزند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر این که ولایت فقیه، عامل مشروعیت نظام است، گفت: اسلامیت و مشروعیت ریاست رییس جمهور، اسلامیت و مشروعیت ریاست قوه قضائیه و مشروعیت ریاست رییس مجلس و تمام قوایی که برخاسته از این سه قوا هستند، به این است که در رأس نظام، ولایت فقیه باشد.

مشکلات جامعه ما بخاطر عمل نکردن به فرهنگ اسلامی است

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: مشکلات ما به این خاطر این است که جامعه ما به فرهنگ اسلامی عمل نمی کند و این وظیفه فرهیختگان جامعه است که برای عملیاتی شدن آموزه های اسلام در سطوح مختلف تلاش کنند.

امام جمعه سابق تربت حیدریه اظهار داشت: اگر ما حرف بزنیم و عمل ما به گونه دیگر باشد، آسیب می زند، چرا جوان ما پای مبلغ ها نمی نشیند؟ چون رفتار و اعمال طبق حرف ها نیست و این امر موجب می شود که تناقض در اندیشه جوان به وجود بیاید.

وی ابراز داشت: دشمن می خواهد نظام اسلامی را ناکارآمد نشان بدهد که با این هدف، نه تنها به نظام اسلامی آسیب می رساند؛ بلکه به اصل دین، اعتقادات و جامعه آسیب می رساند.

حضرت آیت الله خامنه ای به زیبایی کشتی انقلاب را در امواج فتنه مدیریت کردند

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این که انتخابات مجلس خبرگان دارای اهمیت است، گفت: مجلس خبرگان بعد از ارتحال امام خمینی(ره) به درستی، به سرعت  و به حکمت حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر کشور انتخاب کردند و ایشان بعد از امام(ره) کشتی انقلاب را به زیبایی در امواج فتنه مدیریت کردند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این که دشمن می خواهد نفوذ کند، افزود: مسؤولیت ها بر اساس قرآن و نهج الیلاغه امانت هستند. مسئولیت های مختلف تا ولایت فقیه همه امانت هستند.

امام جمعه سابق تربت حیدریه عنوان داشت: حضور مردم در صحنه های انقلاب و انتخابات مهم است و شایسته سالاری در فرهنگ شیعه ما اصل است و وظیفه فرهیختگان و عالمان است که روشنگری و بصیرت افزایی را در مسأله انتخابات داشته باشند.

وی با بیان این که در ایام الله دهه فجر قدرت حکیمانه الهی مبنی بر پیروزی و صلابت ملت مؤمن به منصه ظهور رسید، است، ابراز داشت: همگان قدرت، تدبیر، عزت و حکمت الهی را مشاهده کردند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: یکی از مصادیق بارز ایام الله روز ظهور امام زمان(عج) است، روز قیامت است که قدرت و حکمت الهی آن جا آشکار می شود، نیز از ایام الله الهی است.

پول و ثروت تنها عوامل تأثیر گذار در این عالم نیستند

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: امام خمینی(ره) نه امکانات نظامی و نه امکانات اقتصادی داشت؛ بلکه با ایمان به خدا و هدف والایش و با برخورداری از ملت باوفا توانست بر رژیمی تا بن دندان مسلحی که ارتش، ساواک، گارد و پول و ثروت داشت و تمام دنیای استکبار از او حمایت کردند، پیروز شد.

وی افزود: ملت بر چنین نظام شاهنشاهی پیروز شد و از این جا مشخص می شود که عوامل تأثیرگذار در این عالم فقط پول و ثروت و قدرت نظامی نیستند، خدایی که تمام سرمایه ها در ید قدرت اوست، گاهی عزت و حکمت او، این گونه تجلی پیدا می کند و می شود ایام الله.

امام جمعه سابق تربت حیدریه اظهار داشت: نه تنها دهه فجر ایام الله است؛ بلکه هر روز دوران دفاع مقدس ما نیز یوم الله بود، چون در هر روز از دفاع مقدس جبهه استکباری با تمام توان خودش به جنگ ما آمده بود تا پرچم نظام اسلامی را پایین بکشد که نتوانست.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: در حالیکه تمام امکانات نظامی و پولی دنیا در اختیار صدام بود اما ملت ما در دوران دفاع مقدس با امکانات کم توانست پیروز شود و بینی مستکبران را به خاک مالید که این همان قدرت ایمان، حکمت و عزت الهی است.

امام جمعه سابق تربت حیدریه اظهار داشت: اکنون سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. هروز این ۳۷ روز نیز به معنایی یوم الله است، بخاطر این که در این ۳۷ سال جبهه استکبار با تمام امکانات و ایادی خودش، هر چه از دستش برآمده انجام داده است تا به این نظام آسیب بزند و آن را از بین ببرد که نتوانسته است.

کفرجهانی و فتنه گران تمام تلاش خود را برای براندازی نظام به کار بستن

وی ابراز داشت: هر روزی که از عمر انقلاب می گذرد و این پرچم استقلال، آزادی و جهموری اسلامی در احتزاز است، این می شود یوم الله، بدین خاطر که تمام هم و غم و تلاش کفر جهانی، منافقان و فتنه گران این است که این نظام  را از بین ببرند که نتوانستند.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: دشمنان هر چه از دستشان بر می آید، انجام دادند و کوتاهی نکردند از تحریم های اقتصادی گرفته تا نفاق اندوزی، ترور و فتنه گری که خوشبختانه این نظام همچنان با صلابت ایستاده است و این نشان می دهد در این عالم فقط پول و ثروت حرف آخر را نمی زند، این عوامل را باید در اختیار داشت، اما باید دانست غیر از مسائل مادی، آن چه برگ برنده و عامل پیروزی است، معنویت است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به عوامل پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: ایمان اسلامی، وحدت مردم و ولایت فقیه یه عامل عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 5 =