امضای بیانیه مشترک حوزه علمیه قم و شورای صلح واتیکان/ پیتر تورکسون: اقیانوس علم در ایران و قم است

arm

بیانیه مشترک حوزه علمیه و مرکز صلح واتیکان واتیکان در دیدار مدیر حوزه های علمیه با رییس شواری صلح و عدالت واتیکان قرائت شد و به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال پیتر تورکسون رییس شواری صلح و عدالت واتیکان امشب با حضور در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در ابتدای این دیدار رییس شواری صلح و عدالت واتیکان در پاسخ به سؤال مدیر حوزه های علمیه مبنی بر این که آیا از جلسات قم خسته شده اید یا نه، اظهار داشت: نه هرگز دیدار با علمای خوب و خندان شما به ما انرژی داد و صبح هم در کتابخانه آیت الله مرعشی به یاد دوران جوانی در آفریقا افتادم.

 

وی ادامه داد: به خاطر دارم در دوران دبیرستان با تحقیقاتی که کردم فهمیدم علم اصلی از ایران است؛ اگر پزشکی است از ابوعلی سینا است، بانی علوم دیگر هم جابربن حیان و ابوریحان بیرونی است که همه از ایران است؛ شما در ایران متصل به علوم مختلف هستید ولی فقط فارسی و عربی حیف است، اقیانوس علم در ایران و قم است و نباید دنیا از این برکات غافل باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه این دیدار خطاب به رییس شورای صلح و عدالت واتیکان، ابراز داشت: امیدواریم این سفر شما سرآغاز یک جنبش علمی باشد و دغدغه های مشترک رهبران اسلام و مسیحیت افق های همکاری روشن را فراهم کند و نگاه مثبت شما هم برای آینده ای روشن امیدوار کننده است.

 

گفتنی است در پایان این دیدار یک بیانیه مشترک حوزه علمیه و مرکز صلح واتیکان در پنج بند قرائت شد و به امضای طرفین رسید و ابراز امیدواری شد که این عمل آغازی برای همکاری های دیگر باشد.

 

همچنین در این دیدار رییس شواری صلح و عدالت واتیکان پیشنهاد داد؛ برای همکاری بیشتر هر ماه پنج نفر از علمای دو کشور به کشورهای طرف مقابل سفر کرده و با علمای آن جا دیدار و گفت‌وگو کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 5