مردم افراد متعهد به ارزش های دینی و انقلابی را انتخاب کنند/ انتخابات مانور قدرت ملت و نظام است

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله نوری همدانی انتخابات را مانور قدرت انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و از آحاد ملت درخواست کرد با حضور حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب افراد شایسته، عزت و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشند.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به مساله انتخابات اشاره و ضمن تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، اظهار داشت: انتخابات مساله کوچکی نیست، ما می خواهیم قدرت اسلام و انقلاب را به دنیا نشان دهیم.
این مرجع تقلید یادآورشد: مردم این انقلاب و قوانین و ضوابط آن را قبول دارند؛ از این رو باید حرکتی همگانی و پر جوش و خروش در انتخابات انجام
گیرد.
 حضور در انتخابات وظیفه ای دینی و ملی است
وی با بیان این که حضور در انتخابات وظیفه ای دینی، ملی و اجتماعی است، گفت: انتخابات با عزت و عظمت ما و انقلاب اسلامی سرو کار دارد و همه باید نسبت به این مساله احساس مسؤولیت کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: مردم افرادی را انتخاب کنند که صد درصد متعهد به انقلاب، دین و ارزش ها و آرمان های امام و شهدا
باشند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخابات هفتم اسفندماه باشکوه تر و پرشور تر از همیشه برگزار شود و نمونه ای برای نشان دادن عزت، اقتدار و فرهنگ انقلاب اسلامی باشد.
ترک امر به معروف سرچشمه بسیاری از مفاسد و مشکلات است
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود ترک امر به معروف و نهی از منکر را سرچشمه مشکلات و مفاسد امت اسلام دانست.
 حضرت آیت الله نوری همدانی احیای امر به معروف را مصلحت عموم دانست و بر لزوم تلاش همگانی جهت تحقق این اصل مهم تاکید کرد.
این مرجع تقلید همچنین با تسلیت و گرامیداشت ایام فاطمیه، وظیفه طلاب را در این دهه بسیار مهم دانست و تاکید کرد: طلاب علوم دینی باید از این فرصت جهت تبیین معارف اهل بیت(ع) استفاده کنند و رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.
وی همچنین در بخش دیگری از درس خارج خود رژیم شاهنشاهی را رژیم ارباب و رعیتی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی، مردم حکومت سلاطین را پذیرفته و تحت سلطه استکبار و استبداد و استعمار بودند؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام و همراهی همه جانبه مردم، ورق برگشت و مردم در تعیین سرنوشت خود نقش بسیار پر رنگ و حائز اهمیتی پیدا کردند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به تبیین سنت های الهی پرداخت و تاکید کرد: عربستان سعودی مساجد بسیاری را در یمن تخریب کرده اند، بحرین چه تعداد مسجد را در این کشور تخریب کرده است، باید مردم قیام کنند و جلوی این کارها را بگیرند.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5