شورایی کردن رهبری در خط و مشی اصلی نظام تشتت ایجاد می‌کند

حجت الاسلام اسدلله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی گفت: بحث شورایی کردن رهبری در خط و مشی اصلی نظام، تشتت ایجاد می‌کند و افرادی با عامدانه و با اغراض سیاسی بحث شورایی شدن رهبری را برای از بین بردن هیمنه، شوکت و عظمت ولی فقیه مطرح می کنند.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدلله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، امروز در سلسله جلسات بصیرت انقلابی که در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد برگزار شد، به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی با انتقاد از افرادی که عملکرد شورای نگهبان در رد و صلاحیت افراد را زیر سؤال می‌برند، ابراز داشت: تمام کسانی که به گردونه انتخابات مجلس خبرگان می‌آیند باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، قانون فصل‌الخطاب است و برای همه یکسان است.

این استاد دانشگاه افزود: مشروعیت ولی فقیه از سوی خبرگان داده نمی‌شود؛ بلکه مقامی الهی است و آن ها، فقط مصداق را کشف می‌کنند، این نظریه آیت الله مصباح یزدی است که نظریه عالمانه‌ای است.

مشروعیت ولی فقیه الهی است
حجت الاسلام اسدی با اشاره به این که مشروعیت ولی فقیه الهی است، اظهار داشت: عالمانه ترین و ذقیق ترین مبانی فلسفی اثبات ولایت فقیه را آیت الله مصباح یزدی مطرح کردند.

وی در پاسخ به این شبهه که شورای نگهبان، مجلس خبرگان را تعیین می کنند، گفت: شورای نگهبان تنها احراز صلاحیت می کند و اجازه تعیین و نصب خبرگان را ندارد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که چرا منصب ولی فقیه نمی تواند شورایی باشد، افزود: ولی فقیه در رأس هرم نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و این نکته را باید متذکر شد که عقلا طبییعت شورایی شدن، نفوذ پذیری است.

وی ابراز داشت: بنابراین رهبری به معنای فردی که می خواهد خط و مشی اساسی حرکت یک نظام را تعیین کند و در شرایط خاص تصمیم گیری کند و قدرت تصمیم گیری داشته باشد، حتما باید یک نفر باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که ولی فقیه، ستون عمود خیمه نظام اسلامی است، افزود: بحث شورایی کردن رهبری در خط و مشی اصلی  نظام، تشتت ایجاد می کند و افرادی با عامدانه و با اغراض سیاسی بحث شورایی شدن رهبری را برای از بین بردن هیمنه، شوکت و عظمت ولی فقیه مطرح می کنند که ان شاالله به مقصد خود نمی رسند.

حجت الاسلام اسدی به اهمیت انتخاب درست اشاره و اظهار داشت: ما باید در انتخابات مجلس خبرگان دقت کنیم که به افرادی رأی بدهیم که دارای عالی ترین مدارج علمی و مراتب معنوی باشیم و اینقدر خداترس باشند که امر کیان انقلاب و نظام را به افراد ناصالح نسپارند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود، موضع کاملا شفاف دارند

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی معتقدند رهبر معظم انقلاب مانند امام خمینی(ره) در مقابل افرادی که موافق رابطه با آمریکا هستند نمی ایستند، گفت: این حرف درست نیست که بگوییم رهبر معظم انقلاب مانند امام(ره) نمی ایستند و موضع گیری نمی کنند. ابن نکته را باید متذکر شد که شرایط مدیریت آیت الله خامنه ای با امام خمینی(ره) متفاوت است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود موضع کاملا شفاف دارند ولی اینکه انتظار داشته باشیم ایشان اسم ببرند، انتظار شایسته ای نیست. ایشان رهبر نظام هستند و نباید ریز بشوند و ما نباید اجازه بدهیم که رهبر مصداقی صحبت کنند. وظیفه ایشان تبیین شاخص های حق است، اگر رهبر اسم افراد را بیاورند، جایگاه خود را پایین آورده اند.

وی به اهمبت رأی طلاب در مقایسه با مردم عامه اشاره کرد و گفت: انتخاب ما باید در مسیر ارزش دین، در راستای حفظ نظام و تأمین نظر رهبر معظم انقلاب و پیشگیری از نفود دشمنان باشد. رأی یک طلبه با عامه مردم فرق می کند، تکلیف طلبه در رأی دادن با دیگران متفاوت است و تکلیف سنگین تری دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17