دولت از طریق لابی از استیضاح وزیر آموزش و پرورش جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس: دولت از طریق لابی از استیضاح وزیر آموزش و پرورش جلوگیری کرد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: متأسفانه ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استیضاح وزیر آموزش و پرورش انصراف دادند که این امر نشانگر لابی دولت در مجلس است که سبب جلوگیری از استیضاح وزیر مذکور شد.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر شامگاه گذشته در نشست خبری خود با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در سالن اجتماعات ستاد ائتلاف اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مشهد اظهار کرد: حق بخش فرهنگ، هنر و رسانه حق بسیار جدی در یک کشور محسوب می‌شود و تلاش من به عنوان نماینده‌ای از مردم در کمیسیون فرهنگی مجلس دریافت این حق برای جامعه فرهنگ، هنر و رسانه است.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به اینکه سیاست هر دولت بر دو اساس گفتمان و اجرایی و واقعی است، یادآور شد: امروز یکی از نکاتی که می‌تواند به ارائه اهداف هر دولت کمک کند میزان اضافه و کم کردن ردیف‌های مالی هر مصوبه است و متأسفانه اعتباراتی که دولت برای بودجه سال آینده فرهنگ و هنر در نظر گرفته، نیم درصد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را رفع کند و این در حالی بوده که نگرانی ما اضافه یا کم نکردن بودجه نیست بلکه میزان اهمیت به جایگاه فرهنگی است.

پژمان‌فر با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب بیمه هنرمندان در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: با وجود اینکه جشنواره‌های مختلف برای هنرمندان برگزار می‌شود اما هنوز جایگاه واقعی آنها در جامعه مشخص نیست و اگر بخواهیم مشکلات بیمه هنرمندان را رفع کنیم باید با رویکرد فرهنگی به این موضوع بنگریم.

نامزد ائتلاف اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مشهد به مشکلات نبود بیمه اصحاب رسانه نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران شاغلان نقش‌آفرین در جامعه هستند که به علت رویارویی با همه معضلات و موضوعات جامعه جزء مشاغل سخت و زیان بار به شمار می‌روند اما با وجود اینکه در کشورهای دیگر جایگاه دارند متأسفانه در ایران مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه باید افرادی که در رسانه مشغول به کار هستند دارای امتیازاتی شوند اما بیمه خبرنگاری که در ابتدا توسط وزارت ارشاد صورت می‌گرفت بعدها به دلایل مختلف برداشته شد و حال نیز رسانه ها با وجود دریافت هزینه‌های بیمه ویژه خبرنگاران به این مهم توجه نمی‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ایجاد مشکلات بانکی و مؤسسات مالی اعتباری در مشهد گفت: یکی از مشکلات ما در ایران بانک‌ها هستند چراکه بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی بوده که باید کارگشای اقتصاد هر جامعه باشند اما متأسفانه در کشور شاهد عدم همراهی بانک‌ها با فعالان اقتصادی هستیم.

پژمان‌فر با تأکید بر اینکه عدم مدیریت مناسب بانک‌ها توسط دولت مشکلاتی را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ایجاد جو نامناسب روانی در دوره مشکلات پولی مؤسسه میزان توسط دولت سبب شد تا مردم آرامش خود را از دست دهند و از سوی دیگر نیز با وجود ارائه پیشنهادات و راهکار به دولت در زمانی که هنوز این مؤسسه می‌توانست پاسخگوی مردم باشد، دولت این راهکارها را عملیاتی نکرد و فشار بیشتر روی مردم ایجاد شد.

وی اضافه کرد:  در مسئله مؤسسه میزان متأسفانه مسئولان استانی و حتی بانک مرکزی نیز به راهکارهای اشاره شده توجهی نکردند که این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت‌های عدم برگزاری کنسرت در مشهد گفت: اگر موسیقی و اجرای کنسرت بر اساس موازین اسلام و چارچوب نظام جمهوری اسلامی باشد مشکلی ندارد اما این امر نیازمند برگزاری نشست‌های مختلف در این باره است.

پژمان‌فر در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در کمیسیون فرهنگی ویژه بهبود شرایط حاشیه شهر مشهد بیان کرد: اگرچه در ابتدا بودجه‌ای ملی برای حاشیه سه کلان شهر مشهد، شیراز و قم پس از پیگیری‌های مداوم صورت گرفت اما خوشبختانه امسال این اعتبارات تنها ویژه مشهد شد چراکه شیراز و قم مشکلات حاشیه شهری مانند مشهد را نداشتند که در حال حاضر اختصاص بودجه حاشیه شهر مشهد امسال با دو سال پیش قابل مقایسه نیست.

وی افزود: امسال در حاشیه شهر مشهد علاوه بر اینکه می‌توان شاهد افزایش میزان مساجد بود میزان فضای سبز آن نیز افزایش قابل توجهی داشته، گرچه هنوز از ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار حاشیه شهر مشهد هنوز ریالی دریافت نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایی به رفتار نماینده مجلس مربوط می شود، گفت: متأسفانه ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استیضاح وزیر آموزش و پرورش انصراف دادند که این امر نشان گر لابی دولت در مجلس است که سبب جلوگیری از استیضاح وزیر مذکور شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 2 =