آیت‌الله واعظ طبسی نابغه در مدیریت اسلامی بود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله واعظ طبسی نابغه در مدیریت اسلامی بود

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مرحوم واعظ طبسی یک نابغه در مدیریت اسلامی بود، گفت: آیت الله واعظ طبسی یک مدیر نخبه و نابغه از نظر

مدیریت در آستان قدس رضوی بود و در توسعه عظیم و بی نظیر آستان قدس به شکلی عمل کرد که بعد از انقلاب در هیچ کجای کشور شاهد این

توسعه نبودیم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد پیرامون شخصیت سیاسی و مبارزاتی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، اظهار کرد: شخصیت آیت‌الله طبسی در بعد سیاسی، شخصیت کم‌نظیر در انقلاب است.

وی بابیان اینکه سابقه انقلابی ایشان، بیش از خود انقلاب است، ادامه داد: آیت‌الله طبسی مبارزات انقلابی خود با رژِیم ستم‌شاهی را از سال ۳۸ آغاز کرد درحالی‌که نهضت امام راحل از سال ۴۱ شروع شد.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله طبسی در آن زمان عنصر مبارزی بود که در جریان نهضت امام اولین روحانی مشهدی بود که دستگیر شد، به تهران منتقل و در زندان قزل قلعه زندانی کردند.

وی افزود: در تمام طول مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، آیت‌الله طبسی در کنار مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد محور مبارزه و انقلاب در مشهد بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی، مرحوم واعظ طبسی را یک نابغه در مدیریت اسلامی دانست و گفت: آیت‌الله واعظ طبسی یک مدیر نخبه و نابغه از نظر مدیریت در آستان قدس رضوی بود؛ وی در توسعه عظیم و بی‌نظیر آستان قدس به شکلی عمل کرد که بعد از انقلاب در هیچ کجای کشور شاهد این توسعه نبودیم.

وی به نقش آیت‌الله طبسی در حفظ تعادل جریان‌های انقلابی در مشهد اشاره و عنوان کرد: آیت‌الله طبسی ازنظر مدیریت حوزه علمیه، مدیریت جریان انقلاب و نظام در مشهد، لنگری بود که تعادل انقلابی و سیاسی نظام را حفظ کرد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: باوجود مسائلی که بعد از پیروزی انقلاب در مشهد به وجود آمده بود، مشهد به‌عنوان یک پایگاه ضدانقلاب در کشور درمی‌آمد اما آیت‌الله طبسی، صلابت، اقتدار نظام و عظمت انقلاب را در این شهر حفظ کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر ولایتمداری آیت‌الله طبسی از ابتدای نهضت تا زمان رحلت، خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌های ایشان دقیقاً موضع‌گیری‌های ولایی بود؛ آیت‌الله طبسی با همه عظمت و پیشکسوتی که در انقلاب داشت، پس از رحلت امام، با تمام وجود سرسپرده رهبری بود و در خط رهبری قدم برمی‌داشت.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    3 + 3 =