حضور پرشور مردم در انتخابات دهان مخالفان نظام را بست/ اولویت مجلس آینده حل مشکلات اقتصادی باشد

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مردم دهان مخالفان نظام را بست، گفت: دیگر کسی نمی تواند بگوید تقلب شده و یا این که مردم در انتخابات حضور پیدا نکردند؛ شکرانه این نعمت، آن است که نمایندگان دست به دست هم دهند و اختلافات فکری را کنار بگذارند.

 خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان منتخب مردم قم در مجلس آینده با اشاره به حماسه پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند، اظهار داشت: انتخابات خوبی برگزار شد و برخلاف نظر برخی که احساس نگرانی می کنند بنده معتقد هستم که جای نگرانی نیست.

وی افزود: پیش بینی می کنم که مجلس آینده بهتر از مجلس فعلی خواهد بود؛ افراد راه یافته با کارایی، اعتدال و انسجام بیشتر می توانند کار کنند؛ حتی در طیف اصلاح طلب نیز معتدل ها رأی آوردند و این نشان می دهد که مردم دلشان می خواهد مجلس معتدلی داشته باشند.

این مرجع تقلید ضمن ابراز خرسندی از مشارکت بالای مردم در انتخابات، گفت: حضور پرشور مردم ما در صحنه های مختلف اجتماعی، عطیه الهی است در برخی از کشورها مشارکت مردم در حدود ۲۰ درصد است و گاه با مشکلاتی روبرو می شوند اما دیدم که در کشور با بدون هیچ عارضه ای انتخابات برگزار شد.

حضور پرشور مردم دهان مخالفان نظام را بست
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مردم دهان مخالفان نظام را بست، ابراز داشت: دیگر کسی نمی تواند بگوید تقلب شده و یا این که مردم در انتخابات حضور پیدا نکردند؛ شکرانه این نعمت، آن است که نمایندگان دست به دست هم دهند و اختلافات فکری را کنار بگذارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان در مسائل کلان نظام اختلاف نظر ندارند، گفت: همه معتقد هستند در زمینه حفظ امنیت، مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه می توان افراد مجلس را با هم هماهنگ کرد، خاطرنشان کرد: در کنگره ای که علیه تکفیری ها در قم برگزار شد، بر همگان مشخص شد که ما و مذاهب دیگر در اصول اسلام و حتی اصول فروع اختلافی نداریم به همین دلیل علمای اسلام استقبال باشکوهی کردند؛ مجلس هم می تواند با تکیه بر اصول مشترک کارها را پیش ببرند.

اولویت مجلس حل مشکلات اقتصادی باشد
این مرجع تقلید تلاش در راستای حل مشکلات اقتصادی را از جمله مسائل مهمی دانست که باید مجلس آینده دنبال کند و گفت: هرچند نمی خواهیم کسی را متهم کنیم اما واقعیت این است که ما وارث میراث خوبی از دولت پیشین نیستیم؛ یک مشکل مهم پرداخت یارانه ها است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرداخت یارانه دست و پای مسؤولان را بسته است، ابراز داشت: یک سوم مردم نیازی به این یارانه ها ندارند؛ اگر بودجه هنگفتی که برای این کار صرف می شود، جدا شود  بسیاری از مشکلات حل می شود؛ مجلس باید در این مسأله ورود پیدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه قطع یارانه افراد غیر نیازمند را غیرممکن می دانند، گفت: مجلس باید دولت را ملزم به این کار کند و نباید ملاحظه کرد که این کار در انتخابات آینده چه تأثیر می گذارد.

نمایندگان مجلس از جر و بحث های سیاسی بیهوده پرهیز کنند
وی نمایندگان مردم را توصیه به پرهیز از جر و بحث های سیاسی بیهوده کرد و بیان داشت: سرگرم شدن به این مباحث موجب می شود مسائل و مشکلات اصلی به حاشیه برود؛ دشمن نیز همین را می خواهد.

این مرجع تقلید مسائل فرهنگی را در اقتصاد تأثیرگذار دانست و گفت: به نظر بنده مسائل فرهنگی بسیار مهم است و نباید آن را فدای مسائل اقتصادی کرد؛ به ویژه از نمایندگان قم انتظار بیشتری در این زمینه داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: عقب ماندگی فرهنگی نابسامانی اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی را در پی دارد؛ طبیعی است که کارمند مؤمن و متدین رشوه نمی خورد.

مجلس عزم خود را برای مقابله با دشمن جزم کند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه همه نمایندگان باید برای مقابله با دشمنان خارجی عزم خود را جزم کنند، گفت: اخیرا شورای هماهنگی خلیج فارس حزب الله لبنان را در زمره تروریست ها قرار داده است حال آنکه حزب الله مایه فخر و مباهات جهان اسلام است و اگر حزب الله نبود اثری از اینها هم باقی نمی ماند؛ این مسائل نشان می دهد که دشمن به سیم آخر زده و به شدت از سوی آمریکا و اسرائیل تحریک می شود.

وی ادامه داد: ما متکی به لطف خداوند هستیم و معتقدیم که این نظام و انقلاب را خدا حفظ خواهد کرد؛ الحمدلله در سایه انقلاب، ایران امروز از هر زمانی مقتدر تر است و با همه ضرباتی که دشمن وارد می کند و با وجود تهدیدهای فراوان یکی از قطب های مهم منطقه است.

این مرجع تقلید خطاب به نمایندگان منتخب قم، گفت: شما افزون بر مسائل مهم کشور باید نگاهی هم به حل مشکلات قم داشته باشید؛ زمانی می خواستیم کنگره ای بین المللی قم شناسی را برگزار کنیم تا خاستگاه انقلاب را به جهان معرفی کنیم، می دانستیم که اگر چنین کاری کنیم با استقبال مواجه خواهیم شد اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، نتوانستیم این برنامه را برگزار کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: آقای لاریجانی به لحاظ سیاسی موقعیت خوبی دارد؛ هر سه دست به دست هم دهید و برای رفع مشکلات استان تلاش کنید؛ مردم قم انتخاب های خوبی داشتند؛ امیدواریم شما در سایه امام زمان(عج) موفق باشید و در دیدارهای آینده بشارت های تازه ای از کارهای انجام شده داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 11