انتصابات جناحی سرعت رشد علمی کشور را کند کرده است / با وجود بدحجابی، مصونیت فرهنگی محقق نخواهد شد

آیت الله علم الهدی
آیت الله علم الهدی گفت: باید علیه بی حجابی پدافند تشکیل شود و در غیر این صورت مصون سازی فرهنگی محقق نخواهد شد.

 خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تحلیل بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخت و با اشاره به محورهای اصلی سفارشات ایشان به دولت گفت: آن چه رهبر انقلاب با عنوان «مصون سازی فرهنگی» بیان فرمودند، نیازمند دو برنامه مهم «پدافند فرهنگی» و «احیای ارزش های دینی» است.

وی افزود: باید در قالب برنامه های خاص علمی و هنری، علیه ناهنجاری ها و حرکاتی که نسل جوان را به فساد غریزه و نفسانیت می کشاند، پدافند فرهنگی صورت پذیرد.

در تولیدات تلویزیونی به پدافند فرهنگی توجه شود

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین برخی مصادیق پدافند فرهنگی به لزوم رعایت این مهم در پخش برنامه های صداوسیما اشاره و اظهار کرد: تعطیلات نوروزی نزدیک است و سریال های صداوسیما شروع می شود. هرچند شاید برای تذکر در این خصوص دیر باشد اما در این سریال ها نمی توان با نشان دادن تجملات و یا نشان دادن زن و مرد نامحرم در حال خوش و بش با هم، فقط به سرگرم کردن مردم پرداخت. سریال و فیلم وسیله فرهنگی هستند و باید طوری تنظیم شوند که پدافند باشند.

آیت الله علم الهدی توجه ویژه به مقوله «حجاب» را از اساسی ترین کارها برای احیای ارزش های الهی برشمرد و تصریح کرد: حجاب در قرآن، سنت جامعه، فرهنگ اصیل اسلامی ما یک مفهوم بزرگ است که می تواند بسیاری از ارزش های فرهنگی را هم در زنان و هم در مردان احیا کند. باید علیه بی حجابی پدافند تشکیل شود و در غیر این صورت مصون سازی فرهنگی محقق نخواهد شد.

وی به دو مقوله مهم «علم» و «اقتصاد» که در سفارشات رهبر معظم انقلاب به دولت مورد تأکید قرار گرفت، اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری رسما از کاهش سرعت علمی کشور گله کردند.

انتصابات جناحی در دانشگاه ها عامل کاهش سرعت رشد علمی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تقسیم مدیریت های دانشگاهی بر اساس روابط جناحی را یکی از علل مهم کاهش سرعت علمی دانست و گفت: آیا این که افراد به دلیل وابستگی به جناح ها مدیریت پیدا می کنند و نه بر اساس شایستگی علمی، باعث کاهش سرعت رشد علمی کشور نشده است؟

آیت الله علم الهدی افزود: در رابطه با مسأله «اقتصاد مقاومتی»، رهبر انقلاب بر تشکیل قرارگاه اقتضاد مقاومتی تأکید کرده و فرمودند «ما در جنگ اقتصادی هستیم». امروز تمام جریان های استکباری برای براندازی ما در حال جنگ هستند و چون از جنگ نظامی ناامیدند، در عرصه اقتصاد و فرهنگ می جنگند و «اقتصاد مقاومتی» تنها سنگر ما در این جنگ است. دولت باید در گزارش های خود بگوید برای اقتصاد مقاومتی چه کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با بیان این که «عشق به رهبر» یکی از اصول راهبردی نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: روزی که پیامبر(ص) امیرمؤمنان(ع) را در غدیر به عنوان رهبر پس از خود معرفی کردند، نخستین اصل در مسأله ولایت را عشق به رهبر معرفی فرموده و گفتند «اللهم وال من والاه.»

مشارکت ۶۲ درصدی مردم در انتخابات، در دنیا بی نظیر است

عضو مجلس خبرگان رهبری رابطه قلبی بین مردم و رهبر اسلامی را رابطه ای متقابل توصیف کرد و افزود: رهبر انقلاب در تمام حماسه آفرینی های مردم در مقام قدردانی بر می آیند و طلیعه سخنان روز گذشته ایشان در دیدار با اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز تشکر از حضور ۶۲ درصدی مردم در انتخابات بود که این مشارکت در همه جای دنیا بی نظیر است.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در مشارکت های مردم دنیا در انتخابات پارلمانی، معمولا مشارکت بالای ۳۵ درصد نیست اما مردم حماسه آفرین ما که وابسته به ولایت هستند، مشارکتی ۶۲ درصدی در برابر دیدگان جهانیان برملا کردند.

وی با اشاره مجدد به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، توصیه همیشگی ایشان به یاری دولت توسط مجلس را امری مهم دانست و گفت: رهبری کمک مجلس به دولت را اولویت قطعی این نهاد خواندند. اگر مجلس به دولت کمک نکند، طبیعی است که دستگاه اجرایی وقتی از ناحیه مجلس مستحضر به مردم نباشد، قادر به تأمین مصالح آن ها نخواهد بود.

امام جمعه مشهد مقدس همچنین از اعتماد رهبر معظم انقلاب در انتصاب وی به نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی قدردانی کرد و افزود: بنده حسب عنایت خاصی که رهبری به شخص حقیر داشتند، وظیفه دارم از آقایی بزرگوارانه ایشان تشکر کنم.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + = 4