پاسخ آیت الله سیستانی به استفتایی درباره رابطه نامحرم در شبکه‎های اجتماعی

آیت الله سیستانی
حضرت آیت الله سیستانی تأکید کرد که هیچ تفاوتی میان ارتباط کتبی و شفاهی میان زن و مرد نامحرم وجود ندارد و گفت‎وگوی کتبی در شبکه‎های اجتماعی میان نامحرم حرام است.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید علی سیستانی به استفتایی درباره ارتباط زنان و مردان نامحرم در شبکه های اجتماعی پاسخ داد.

این استفتا بدین شرح است که آیا زن بدون اجازه همسر یا پدر می تواند به نامحرم پیام بفرستد؟ آیا کاربر می تواند نسبت به بازخواست همسر یا فرزند یا خواهر درباره ادعا کند که این یک امر شخصی است؟ وظیفه پدر یا همسر نسبت به ارتباط مشکوک خانواده خود در شبکه های اجتماعی چیست؟

پاسخ حضرت آیت الله سیستانی به این استفتا بدین شرح است:

هیچ تفاوتی میان ارتباط شفاهی و کتبی میان نامحرم وجود ندارد و بانوان نباید به نامحرم پیام ارسال کرده و اقدامی انجام دهند که شک و تردید همسر یا پدر را به همراه داشته باشد. زن و فرزند نباید کاری کنند که به ناراحتی همسر و پدر بینجامد و اگر مساله ای به گونه ای بود که نیازمند ارائه پیام ها به پدر یا همسر باشد، در صورت عدم وجود موضوع مهمتر، باید پیام را به آنان نشان دهند.

به صورت کلی، پدر و همسر نسبت به زن و فرزند خود وظایفی دارند و باید آنان را از هرگونه انحراف مصون بدارند، بنابراین زن و فرزند نیز باید در این زمینه به یاری همسر و پدر خود بشتابند و اگر از این مساله خودداری کنند، لزوم امر به معروف و نهی از منکر بر آنان جاری می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 3 =