عافیت‌طلبی، دنیا پرستی و خود برتربینی با روحیه جهادی منافات دارد

حجت الاسلام ماندگاری
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با تشریح ویژگی‌های روحیه جهادی گفت: برخی به واسطه سابقه انقلابی و علمی خود تصور می‌کنند که بیشتر از ولی فقیه می‌فهمند در حالی که خداوند متعال در قرآن در داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) به تبیعیت از ولی فقیه تأکید دارد.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری بامداد امروز در سخنرانی پیش از تلاوت دعای پر فیض ندبه در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: شهید حاج یونس زندی آبادی قبل از رفتن به جبهه به خانواده و فرزندانش نگاه نکرد، چرا که می ترسید گریه آن ها مانع رفتنش به جبهه شود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: این به معنی نیست که خانواده خود را دوست نداشته باشیم؛ به این معنی است که خانواده را دوست داشته باشیم اما حضرت حجت(عج) را بیشتر از همه دوست داشته باشیم.

تشریح ویژگی ها و آفات روحیه جهادی

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: عافیت طلبی با روحیه جهادی منافات دارد و کسی که بخواهد منتظر امام زمان(عج) باشد، باید روحیه جهادی داشته باشد.

وی ادامه داد: ۳۷ سال است ایران ثابت کرده که اهل کوفه نیست و هر گاه نائب بر حق امام زمان(عج) سفارش به حضور در صحنه دهند، مردم سنگ تمام می گذارند.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر شخصی مثل ابو موسی اشعری حافظ قرآن باشد و نماز شب هم بخواند، اما روحیه جهادی نداشته باشد، به هیچ دردی نمی خورد.

عافیت طلبی

وی افزود: اگر شخصی زندگی خود را بیشتر از خداوند متعال دوست داشته باشد، عافیت طلبی است؛ تمام اقشار مردم با شنیدن صدای اذان باید کار خود را رها کنند و به اقامه نماز بپردازند.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: چند نفر در جامعه زمانی که مغازه پر از مشتری است با شنیدن صدای اذان به مشتریان می گویند که مغازه به مدت ۱۰ دقیقه برای اقامه نماز تعطیل است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: در عروسی هایی که موسیقی های مبتذل پخش می شود و محرم و نامحرمی رعایت نمی شود، اگر از حرف مردم بترسند و نهی از منکر نکنند یا مراسم را ترک نکنند، روحیه جهاد طلبی ندارند.

وی بیان داشت: در صدر اسلام قرار بود ده‏ها نفر امام علی(ع) را یاری کنند اما جز ۳ یا ۴ نفر این کار را نکردند؛ آن هایی هم که امیرمؤمنان(ع) را کمک کردند، در آن زمان انگشت نما شدند اما الان به یاران امامت و ولایت مشهور هستند.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: حفظ حجاب و حفظ پرچم حضرت زهرا(س) روحیه جهادی است؛ زمانی که از حضرت زهرا(س) تبعیت و پیروی می کنید، از انگشت نما شدن در جامعه نترسید.

احیای واجب فراموش شده

وی درباره واجب فراموش شده اظهار داشت: اگر روحیه جهادی نداشته باشید امر به معروف و نهی از منکر به واجب فراموش شده تبدیل می شود؛ این یعنی این که ناراحت شدن خانواده برای ما از ناراحت شدن خداوند متعال اهمیت بیشتری دارد.

دنیا طلبی

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: روحیه جهادی با دنیا طلبی هم مخالف است؛ حضرت زهرا(س) در بستر بیماری فرمودند که من از دنیای شما بیزارم؛ دنیا را دوست داشته باشید اما دنیا پرست نباشید.

وی ادامه داد: دنیا پرستی برای انسان یک تهدید جدی است؛ طلحه و زبیر برای به حکومت رسیدن حضرت علی(ع) تلاش می کردند اما پس از به حکومت رسیدن ایشان طلب سهمیه کردند.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: آن هایی که در انتخابات پیروز شدند یا نشدند باید به دنبال این باشند که از این جا به بعد چگونه باید به نظام اسلامی کمک کنند؛ به دنبال جاه و مقام بودن مصداق دنیا پرستی است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ احد شهیدی به نام حنزله غسیل الملائکه از حجله عروس دل از شهوت حلال خود کند و به جبهه آمد؛ این در حالی است که حنزله لذت شب اول زفاف را تجربه کرد اما برخی از شهدای جمهوری اسلامی ایران همین لذت را هم تجربه نکردند.

خود برتر بینی

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: خوارج حافظ قرآن بودند و از بس عبادت کرده بودند پیشانی هایشان پینه بسته بود؛ اما یک مشکل داشتند که خود را بیشتر از امام زمانشان قبول داشتند.

وی تصریح کرد: افرادی هم امروزه هستند که به دلیل سابقه انقلابی و علمی خود، تصور می کنند که از ولی فقیه بیشتر می فهمند و خود را بیشتر از ایشان قبول دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: در عصر غیبت رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولایت است و اگر این مهم را خودم فهمیدم، به فهم خودم بسنده می کنم؛ اما اگر نفهمیدم به قرآن خدا اعتماد می کنم که در آن آمده است که من می دانم ولایت را به چه کسی بدهم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای تبعیت از ولایت، داستان حضرت خضر(ع) و آزمایش های حضرت موسی(ع) را متذکر می شود که در چندین مرحله تبعیت از ولایت را به ما آموزش داده است.

تبعیت از ولایت فقیه

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر ولی فقیه کارهایی می کند که ما نمی فهمیم، خب فهم ما کم است؛ آمریکا و دشمنان اسلام، هر روز یک ترفند جدید برای ایجاد ناامنی و سلطه بر ایران دارند.

وی بیان داشت: هر چه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که آمریکا گرگ است، برخی اصلا متوجه نمی شوند و می خواهند با آمریکا رابطه برقرار کنند؛ در عین حال برخی می گویند ما در مسائل دیگر هم می خواهیم با آمریکا رابطه داشته باشیم.

توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود به ویژه در سخنرانی اخیر خود فرمودند که با دنیا ارتباط داشته باشید اما با آمریکا و اسرائیل رابطه نداشته باشید؛ آمریکا دستکش های مخملی به دست کرده و به سوی ایران آمده است.

وی درباره انتخابات اخیر گفت: برخی در انتخابات اخیر فقط حزب و لیست خودشان را قبول داشتند و با خود خواهی فریاد می زدند که مردم فقط به لیست آنها رأی بدهند؛ این در حالی بود که شایسته ترین افراد و برجستگان حوزه را از خبرگان محروم کردند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی پیش از انتخابات فرموده بودند که به افرادی رأی دهید که شایسته هستند و آن ها را می شناسید؛ اما برخی با لیستی رأی دادن حتی کسانی که اسمشان را نشنیده بودند را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان اظهار داشت: همیشه از خداوند متعال بخواهیم که شهوت، قدرت و شهرت حلال به ما عطا بفرماید و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =