رسیدن به قله های کمال در پرتو ابتلائات و آزمون ها میسر می شود

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: از حضرت آدم تا پیامبر خاتم(ص) و معصومین(ع) همه انسان ها به ابتلائات و آزمایش های گوناگون و گاه طاقت فرسا مبتلا شده و می شوند چرا که کمال انسان در پرتو ابتلائات و آزمون ها میسر می شود.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در هیأت فاطمیون با اشاره به هدف آفرینش و ابتلائات سخت امامان و انبیا، گفت: از آدم ابوالبشر تا پیامبر خاتم(ص) و معصومین(ع) همگی به ابتلائات و آزمایش های گوناگون و گاه طاقت فرسا مبتلا شده اند تا جایی که وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) فرمودند هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد.

وی با اشاره به این که انسان های رشد یافته قرآنی و کسانی که به قله کمال رسیده اند همگی در پرتو ابتلائات و آزمون ها بوده است، افزود: موضوع خطبه های حضرت صدیقه طاهره(س)، «قرآن، عدالت، علی، نجات انسان» است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) هم در زمان حیات پیامبر(ص) و هم بعد از رحلت ایشان به ابتلائات سختی مبتلا شدند و وجود مقدسشان هم رسالت رسول را حفظ کرد و هم ولایت ولی را.

عبودیت خدا ظرفیت انسان را افزایش می دهد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان فرازی از کلام امیرمؤمنان به کمیل بن زیاد، گفت:  هر قلبی ظرفیتش بیشتر باشد ثمره اش بالاتر است و این ظرفیت فقط در پرتو عبودیت پروردگار متعال به انسان داده می شود.

وی اظهار کرد: این که انسان در مقابل فقر، ثروت، علم، قدرت و مقام ظرفیت داشته باشد بدین معنی است که هیچ کدام از این ها انسان را از جایگاه عبودیت و بندگی باز ندارد و در همه حال بنده خدا باشد و ویژگی حضرت فاطمه اطهر و سیره طیبه شان عبارت است از عبودیت و بندگی خدا.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به این که عبودیت ظرفیت ساز است، به شرح آیه مبارکه «الم نشرح لک صدرک» پرداخت و افزود: شرح صدر انسان را در مقابل همه ناملایمات حفظ می کند و او را در مسیر عبودیت و بندگی ثابت قدم می دارد.

وی با اشاره به مدیریت اجرایی حضرت زینب کبری(س) پس از ظهر عاشورا، شرح صدر آن حضرت را نتیجه بردباری و صبر در مقابل ابتلائات الهی دانست و گفت:  امام حسین(ع) خون قلبش را داد تا از جامعه بشری جهل زدایی کند و جامعه به قدرت تحلیل برسد و مردم بفهمند حق چیست و باطل کدام است؟ انقلاب اسلامی ایران یکی از جلوه های این بیداری است که به واسطه خون اباعبدالله الحسین(ع) پدیدار شد.

این که دشمن در مقابل مقاومت زانو زده به برکت خون شهدا است
تولیت آستان قدس رضوی خطاب به خانواده شهدا خاطرنشان کرد: این که دشمن در مقابل مقاومت زانو زده است به برکت همین ایستادگی، توکل بر خدا و اعتماد به نفس است؛ دشمن قبلاً اعتراف کرد که در مقابل حزب الله شکست خورده است و اکنون نیز می دانند که به رغم تجهیز گروه های تکفیری در سوریه و عراق، در مقابل اراده ناشی از دین مداری مردم و اعتقاد به خدا باز هم شکست خورده اند.

وی بار دیگر با خطاب قرار دادن خانواده معظم شهیدان افزود: دشمن می خواهد این خط مقاومت را بشکند، امروز اقتدار و عزت متدینین و خط مقاومت به برکت بیداری اسلامی است و این بیداری محصول ایستادگی و مقاومت و صبر و تحمل است؛ محصول خون این شهدای عالی قدر ماست که پایشان را جای پای علی اکبر امام حسین و قاسم ابن الحسن(ع) گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: دشمن می خواست عاشورا روز مرگ عاشورائیان باشد اما عاشورا روز تولد عاشورائیان شد. این خون مطهر عاشورائیان هرگز خاموش شدنی نیست و تمام بیداری های ایجاد شده در جهان بشریت به برکت عاشورای ابی عبدالله الحسین(ع) است.

وی اضافه کرد: این جریان ادامه دارد تا روز محشر که حضرت فاطمه اطهر سلام الله علیها فریاد خونخواهی حسین(ع) برآورد؛ پس هرگز خون برادر عزیز ایرانی، افغانی، یمنی و عراقی ما که برای دفاع از دین، ارزش ها، دفاع از وطن، دفاع از هویت دینی بر زمین ریخته شده است هدر نخواهد رفت و این خون های مطهر در ایجاد بیداری و جهل زدایی از جامعه بشری جلوه ها دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 2 =