برخی از انسان‌ها هنگام قرارگرفتن در فعالیت‌های سیاسی اصول دین خود را هم فراموش می‌کنند

خبرگزاری فارس: برخی از انسان‌ها هنگام قرارگرفتن در فعالیت‌های سیاسی اصول دین خود را هم فراموش می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی از انسان ها هنگام قرار گرفتن در فعالیت های سیاسی اصول دین خود را هم فراموش می کنند.

خبرگزاری فارس، آیت الله سید احمد علم الهدی امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که با موضوع تفسیر سوره مبارکه ناس برگزار شد،اظهار کرد: قلب انسان کانون تشخیص است، گاهی از اوقات انسان‌ها قلب دارند اما خوب و  بد را تشخیص نمی‌دهند .

امام جمعه مشهد افزود: وقتی برخی انسان‌ها در مرحله‌ای از سیاست قرار می‌گیرند اصل دین خود را داده و عشق به قدرت را اینگونه نشان می‌دهند.

علم الهدی بیان کرد: به عنوان مثال وقتی انسان در یک موضوع سیاسی قرار می‌گیرد ممکن است دچار انحراف شود و اقدام بد را خوب تشخیص دهد، از این رو خداوند در آیات قرآن مجید می‌فرماید: نتیجه تمام شهوترانی‌ها در روز قیامت شفاف می‌شود چرا که خداوند به همه آثار خوش گذرانی‌ها در افراد و سینه آنها آگاه است .

وی عنوان کرد: بنا به آیات قرآن کریم جایگاه وسوسه کردن شیطان در انسان ساختار روحی می‌باشد، با این نگرش شیطان جلوی دید دل را می‌گیرد و یک پرده می‌آویزد و آنگاه انسان نمی تواند فرجام بد را ببیند همچنین گرایش‌های بد در انسان را تحریک می‌کند اما در عین حال قدرت اراده را نه می‌تواند بگیرد و نه می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری فرد را بر عهده بگیرد بلکه در تصمیم‌سازی‌ها توان نفوذ دارد .

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: عذابی که خداوند متعال در برابر گناهان ما تعیین نموده است به خاطر تصمیم‌گیری‌های انسان است در نتیجه تمام تلاش شیطان این است که جلوی درک انسان را بگیرد تا عشق به خداوند از سوی انسان دیده نشود .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: همه دزد و آدم کش‌های دنیا می‌دانند کارشان بد است اما در عین حال اقدام خود را انجام می‌دهند، چرا که شیطان جلوی درک انسان را می‌گیرد تا عشق به معبود دیده نشود .

 علم‌الهدی یادآور شد: در قرآن کریم عنوان شده آدم به وسیله پروردگارش حقایقی را پیدا کرده است، در همین راستا خداوند پنج تابلوی نور در قالب انوار ائمه اطهار(ع) که حضرت پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین علی (ع)، حضرت صدیقه اطهر(س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند را به انسان نشان داد که بدین وسیله انسان راه بازگشت و عشق به خدا را پیدا کند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    4 + = 9