رفتار مسؤولان بر اساس برهان باشد نه جناح بازی/ اختلاف کشور را به نابودی می کشاند

دیدار آیت الله جوادی آملی با ذوالنور و امیر آبادی
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که مسؤولان کشور باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشند، گفت: اختلاف میان مسؤولان از خطرات جدی نظام است و باید سعی شود با تعامل و همدلی و از روی برهان به کشور سر و سامان داد.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور و احمد امیرآبادی فراهانی منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که بر اساس قانون اساسی کسانی که رأی می‌آورند وکیل همه مردم هستند، اظهار داشت: برنامه اصلی این است که باید تمام هفتاد میلیون را در نظر داشته باشیم و نمایندگان به تمام کشور مدیون هستند.

وی با اشاره به این که موضع گیری نامناسب هر نماینده به آبروی مردم آن شهر آسیب می‌رساند، افزود: در شهرهای مهمی مانند قم نمایندگان باید سنجیده و پخته رفتار کنند زیرا انتظار از آنها بالا است و چنانه حرف ناپخته ای بزنند مورد توجه قرار می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در رابطه با وضعیت کلی کشور، خاطرنشان کرد: همانطور که خام خوری یک رفتار حیوانی است و انسان غذا را می‌پزد و می‌خورد در اقتصاد هم خام فروشی رفتار انسانی نیست و این که ما نفت را به صورت خام صادر کنیم درست نیست؛ باید نفت را به صنایع مختلف تبدیل و سپس آن را صادر کنیم.

وی با بیان ین که ما در مملکت خود همه چیز داریم، گفت: این که ما بخواهیم خوراک حیوانات خود را هم از خارج وارد کنیم نشانه ضعف و بی عرضگی ما است و نباید طوری باشد که با یک نوسان قیمت به خوراک مردم لطمه وارد شود و قیمت ها بالا برود؛ این که ما بتوانیم ما یحتاج خود را در داخل تولید کنیم یک سیاست و یک برجام است.

حضرت آیت الله جوادی آملی دین مردم را وابسته با نان آنها دانست و ابراز داشت: این تولید است که می‌تواند مشکلات مردم و جامعه را برطرف کند زیرا هشت میلیون بیکار به معنی مشکلات هفتاد میلیون نفر است و باید برای این مشکل به دنبال راه حل بود و بارها به مسؤولان گوشزد شده است.

وی جایگاه روحانیت در قبل و بعد از انقلاب را به خاطر اسلام دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) هم که آبرویی پیدا کرد به خاطر این بود که نائب امام زمان(عج) بود و نظرات اسلام را اجرا می کرد و مسؤولان کشور هم به این دلیل که نماینده یک ملت هستند باید جوابگوی رفتار و عملکرد خود باشند و از روی علم سخن بگویند و از روی حزب بازی و باند بازی تصمیم نگیرند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که بنا بر تکلیف شرعی هر تصمیمی در مجلس باید بر اساس برهان و دلیل باشد، یادآور شد: اگر برای تصمیمات خود برهان نداشته باشیم نخواهیم توانست در برابر مردم و خدا پاسخگو باشیم ولی اگر کارها را از روی علم و با برهان به پیش ببریم خواهیم توانست از عملکرد خود دفاع کنیم.

وی تحقق عدالت در جامعه را دین مردم بر گردن مسؤولان و نمایندگان دانست و اضافه کرد: نمایندگان نباید به سخنان احزاب توجه داشته باشند بلکه باید با تبعیت از حق به دنبال رفع مشکلات و نیازهای مردم باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه به خطر اختلاف میان مسؤولان کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی من خبر سقوط خرمشهر را به امام خمینی(ره) دادم ایشان بی اعتنایی کردند و ابراز نگرانی نداشتند ولی وقتی خبر اختلاف میان مردم یکی از شهرها را به ایشان دادم دست خود را بر سر گذاشتند و بسیار نگران شدند زیرا اختلاف می تواند کشور را به نابودی بکشاند.

وی با بیان این که خداوند حامی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ما باید خدا را برای نعمت امنیتی که در ایران در سایه نظام اسلامی وجود دارد شاکر باشیم زیرا در حالی که همسایگان شرقی و غربی ما دچار تروریسم هستند و ترکیه و شیخ نشین‌های جنوبی هم با دشمن اصلی ما هم پیمان شده‌اند ولی ما در امنیت کامل هستیم و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ایم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9