آمریکا به این جمله “ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر” دچار شده است

خبرگزاری فارس: آمریکا به این جمله "ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر" دچار شده است

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا به این جمله “ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر”دچار شده است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این عزیزانی که به برحسب معرفت به خداوند از آن عبوس بودن قیامت خوف داشتند وقتی وارد محشر می‌شوند آنگاه با روی گشاده و شادی از سوی خداوند مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی با تقدیر از حضور مردم مشهد در اجتماع عظیم فاطمی، عنوان کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) آنقدر مظلوم بودند که این شعائر و تجمع‌ها نمی‌تواند جوابگوی مظلومیت آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با دعوت از مردم برای حضور در مراسم استماع از سخنان رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: خوشبختانه سال شما با دیدار با مقام معظم رهبری در این مکان مقدس آغاز خواهد شد، با این نگرش راهبرد یک سال کشور ما و جهان اسلام از این مکان به وسیله مقام معظم رهبری به گوش جهانیان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری قبل از سخنان خود بنا بود با جمع ما روبرو شوند و بازخواست توصیه‌های خود را جویا شوند باید گفت آیا این تکلیف را انجام داده‌ایم یا خیر؟ توصیه اول ایشان پیام سال بود، این تکلیف یک طرفه به ملت نبود بلکه دو طرفه بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطر نشان کرد: کسانی که بر سر میز نشستند و با دشمن همراه با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مذاکره کردند در دل مردم و زبان آنها جا داشتند، اما اگر از نصیحتی همراه با دلسوزی اعلام شد آیا برخورد طرف مقابل باید خیرخواهانه می‌بود یا دولت‌ستیز؟

وی یادآور شد: نکته دومی که در توصیه مقام معظم رهبری شفاف بود مسئله دشمن شناسی و استکبارستیزی به عنوان اصل اصیل انقلاب به مردم و مدیران نظام اعلام کردند و تاکید کردند به دروازه غرب امیدوار نشوید و همچنین به کسانی که جز با براندازی شما کوتاه نمی‌آیند نباید چشم داشته باشید.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: آیا دولت و مدیران ما این توصیه‌های ارزشمند را اجرایی کردند یا خیر؟ باید گفت مرگ بر آمریکای شما مردم از ابتدای سال کوچکترین تنازلی پیدا نکرده است، از این رو به مقام معظم رهبری عرض می‌کنیم این مردم پایمردانه در عرصه استکبارستیزی آنچنان ایستاده‌اند که عصبانیت آمریکا و افریته‌هایش به مراتب بیشتر از سال گذشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ۳۶ سال قبل شهید بهشتی اعلام کرد ” ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر”، با این نگرش ۳۶ سال گذشته است و اگر شهید بهشتی از خاک سر بیرون بیاورد متوجه این خواهد شد که آمریکا به این مهم دچار شده است، در نتیجه این به واسطه توصیه‌های مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم در حماسه‌ها بوده که نشان دادند مفهوم مرگ بر آمریکا در جامعه ما جدی است و شعار نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، با این نگاه دولت باید در محکمه وجدان خود ببیند که چه فعالیتی کرده است، با این نگرش از نظر قراردادها و برنامه‌ریزی‌هایش باید نشان دهد رابطه این‌ها با اقتصاد مقاومتی چیست؟ ولذا رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی در قالب قرارگاه باید ابزار ما در جنگ مقابل دشمن باشد چرا که در جنگ قرار داریم.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 6 = 12