آرایش زنان ایرانی به روایت خبرگزاری فرانسه

اخیرا کمپانی «لانکوم» فرانسه که یک برند معروف تولیدکننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. این جشن با دعوت بیش از ۴۰۰ نفر از همکاران و هنرمندان صورت گرفت.


خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم «کریل جولیان» می‌نویسد: زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می‌کنند.

به گزارش قاصد نیوز به نقل از ایسنا این گزارش می‌افزاید: به مرور زمان آرایش کردن برای زنان ایرانی همه‌گیرتر می‌شود و با وجودی که ساختار حکومت ایران، جمهوری اسلامی است، اما زنان ایرانی در زمینه آرایش کردن حتی از بسیاری از کشورهای لیبرال غربی هم جلوترند.

این گزارش می‌نویسد: زنان ایران ۳۸ میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و ایران هم‌اکنون در منطقه خاورمیانه پس از عربستان در جایگاه دوم و در جهان در جایگاه هفتم مصرف مواد و لوازم آرایشی قرار دارد.

تینا زرین‌نام یک طراح لباس ۳۰ ساله ایرانی در این‌باره می‌گوید: غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می‌شوند. حتی اگر بیمار هم باشند بر این باورند که باید آراسته و آرایش‌کرده در مجامع عمومی ظاهر شوند.

این گزارش می‌افزاید: اخیرا کمپانی «لانکوم» فرانسه که یک برند معروف تولیدکننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. این جشن با دعوت بیش از ۴۰۰ نفر از همکاران و هنرمندان صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: این نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران است که یک برند معروف تولید لوازم آرایش غربی که زیر خط تولید کمپانی معروف «اوریال» فرانسه کار می‌کند، چنین مراسمی را در ایران برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، پس از تحریم‌های اعمالی آمریکا پس از انقلاب اسلامی در ایران در دهه ۱۹۸۰ هیچ کمپانی تولید لوازم آرایشی آمریکایی در بازار ایران فروش نداشته است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: مصرف‌کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می‌خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر ۴ ماه است.

بر اساس این گزارش، کمپانی فرانسوی «لانکوم» از سال ۲۰۱۰ در ایران شرکت توزیع‌کننده رسمی دارد و هم‌اکنون در کل ایران بیش از ۲۰ مرکز فروش دارد.

یکی از مسئولان این شرکت فرانسوی می‌گوید: ایران بازار بالقوه و بزرگی برای ماست که ارزش آن سالانه صدها میلیون دلار است.

با این حال خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: تنها ۴۰ درصد از حجم بازار مصرفی لوازم آرایشی ایران از سوی توزیع‌کنندگان رسمی برندهای معروف تامین می‌شود و ۶۰ درصد باقی از طریق کالاهای قاچاق وارداتی تامین می‌شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد: در یک کشور تحت تاثیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی هر چند تامین و تهیه لوازم آرایشی گران به نظر برسد اما این کار به عنوان مرهمی کوچک برای زنان برای فرار از مشکلات روزمره زندگی‌شان است.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8