زندگی حضرت زهرا بهترین الگو برای بانوان است

حجت الاسلام مرویان حسینی
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مسأله بانوان توسط بانوان مدیریت و جریان سازی شود، کفت: ما امروز نیاز به تشکل هایی برای توانمند سازی بانوان داریم.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرویان حسینی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، بعد از ظهر امروز در سلسله همایش های تجلیل از بانوان فاطمی که در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) گفت: امام عصر(عج) که خورشید خوبی ها و قله همه فضیلت ها است حضرت زهرا را الگو خود بیان می کند و می فرمایند:«دخت رسول خدا بهترین الگوی من است».

وی با تأکید به شناسایی و معرفی اسوه ها و الگوها در جامعه به بانوان سفارش کرد: یکی از کارها ی خوبی که در ارتباط احتماعی و فرهنگی برای توسعه اخلاق داشته باشید این است که جنبه های گوناگون اسوه ها را شناسایی و در صحبت ها به نسل نو منتقل کنید.

حجت الاسلام مرویان حسینی معرفی الگو ها را روشی مناسب برای انتقال مطالب در عرصه های مختلف برای جوانان عنوان و اظهار کرد: اگر مصداقی با جوانان صحبت شود مطالب را بهتر درک می کنند بنابراین معرفی الگوها روشی مناسب برای ارتباط با جوانان است.

حضرت زهرا (س) نقش مادری را به سادگی به کسی واگذار نمی کرد

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نقش مادری را یکی از نقش های مهم حضرت زهرا(س) بیان و ابراز کرد: برای شناخت یک شخصیت باید زاویه ها و ابعاد گوناگون یک شخصیت را بشناسیم، حضرت فاطمه(س) نقش های گوناگونی داشتند که یکی از آن ها نقش مادری است.

وی با بیان این که حضرت زهرا (س) نقش مادری را به سادگی به کسی واگذار نمی کرد و به صورت کامل آن را عهده دار بود، گفت: حضرت فاطمه(س) نقش مادری را به سادگی واگذار نمی کردند و به سختی مسؤولیت های خانه مانند آسیاب کردن را انجام می دادند و از فرزندان نیز در همان حین مراقبت می کردند و درخواست سلمان را برای نگه داری کودک رد می کند و می فرماید: «کودک به زبان من آشنا است».
حجت الاسلام مرویان حسینی به تلاش برخی برای جایگزینی نقش مادری اشاره و تصریح کرد: امروزه برخی به دنبال کم رنگ کردن نقش مادری هستند و یا این که تلاش می کنند که جایگزین هایی مانند مهد، مدرسه و یا برخی از ابزارهای فرهنگ ساز مانند تلویزیون را به عنوان جایگزین معرفی کنند در حالی که حضرت فاطمه این نقش را به سادگی به کسی واگذار نمی کرد.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مهد کودک و فیلم های غربی زبان کودک ما نیست، خاطرنشان کرد: خانه حضرت فاطمه(س) به خواست خدا تاریخ را تغذیه می کند و به عنوان بهترین الگو برای ما است.
زندگی حضرت زهرا(س)  در جنبه های مختلف به عنوان الگو برای انسان ها است

وی زندگی حضرت زهرا(س)  را در جنبه های مختلف به عنوان الگو برای انسان ها بیان و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) به همه جنبه های رشد کودکان خود از جمله در دانش پویش و تحرک آن ها توجه داشت و در عین حال که پشتیبان همسر خود بود با هنرمندی و تدبیر در تربیت فرزندان خود نقش آفرینی می کند.

حجت الاسلام مرویان حسینی به نقش اجتماعی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) در زمان رحلت پیامبر برای انجام  رسالت اجتماعی  و آموزش به کودکان خود از خانه تا احد می رفت و از خاک حمزه(عموی پیامبر) تسبیح گلی ساخت که به این امر تأکید داشته است که باید شهدا را پاس داشت.

مدیر کل اداره تبلیغات خراسان رضوی با بیان این که فهم و آموزش و رفتار مادران موجب تربیت فرزندان می شود، اظهار کرد: فرزندان بزرگ مانند چمران ها، بهشتی ها و کسانی که از زیبایی ها و زندگی بگذرند و مجاهد حرم شوند را بانوان باید آن ها را تربیت کنند، این ها در هیچ مدرسه تکثیر نمی شود بلکه  فهم و رفتار و آموزش مادر آن ها را می سازد.

وی با بیان این که رفتار کودک وقتی شکل می گیرد که شاهد آن در مادر خود باشد، گفت: حضرت فاطمه در شب قدر عصر بچه ها را نمی خواباند که در شب بیدار و شاهد دعای مادر باشند، خدمات به دیگران، رعایت حقوق همسایگان، خیر خواهی در مسیر زندگی زمانی رخ می دهد که کودک در زمان شکل گیری شاهد باشد که مادر ان ها را یه او درس  داده باشد.
ویژگی های حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام مرویان حسینی عقلانیت و منطق، عشق و احساس عزت و حماسه و تلاش را سه ویژگی در حضرت فاطمه(س) بیان و خاطرنشان کرد: دانش آموزی و علم آموزی از دیگر ویژگی های ایشان بود، مردان صحابه سوال های خود را از فاطمه می پرسیدند و ایشان صبورانه به آن ها پاسخ می دادند.

مدیر کل اداره تبلیغات خراسان رضوی عدالت را از دیگر ویژگی حضرت فاطمه(س) بیان و خاطرنشان کرد: وقتی ایشان فضه را به کمک گرفته بود، کارها را با وی تقسیم کرده بود که نشان از عدالت حضرت فاطمه(س) دارد.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) میدان مسؤولیت اجتماعی را رها نکرد و حریم داری و مرزداری در ارتباط با مردم را حفظ کرد، زندگی سخت را مدیریت کرد و در لحظه ای که نیاز بود در میدان حضور داشت.

مسأله بانوان توسط بانوان مدیریت و جریان سازی شود

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان این که باید برای دختران بیش از بیش سرمایه گذاری شود، اظهار کرد: در طول دفاع مقدس، جبهه ها و انقلاب اسلامی پسران خوبی داشتیم اما حال باید دخترانی را تربیت کنیم که بدانند چرا حجاب فاطمی داشته باشند و در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

مدیر کل اداره تبلیغات خراسان رضوی با بیان این که مسأله بانوان توسط بانوان مدیریت و جریان سازی شود، ادامه داد: ما امروز نیاز به تشکل هایی برای توانمند سازی بانوان داریم و در عرصه هایی مانند تعلیم  و تربیت مردان ما اگر چه توانمند باشند، نمی توانند نیاز ها را تأمین کنند و خانم ها باید خود میدان دار عرصه های خود باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4